رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: درسال گذشته 56 آموزشگاه موسیقی فعال دراستان داشته‌ایم؛ هم‌چنین در سال جاری سه مجوز برای تاسیس آموزشگاه موسیقی نیز صادر شده‌است.

فعالیت 56 آموزشگاه موسیقی در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، حامد طاهری تهرانیان ، درخصوص تجلیل  از اهالی موسیقی گفت:  در سال  گذشته  برای تجلیل از اهالی  موسیقی  اقدامات  خوبی  در حوزه  پیش‌کسوتان  و اساتید شاخص کشوری انجام  داده‌ایم؛ که در این زمینه  می‌توان به  بزرگ‌داشت  استاد کیوان ساکت اشاره کرد؛ که از نظر من کار بزرگی بود که  توسط  انجمن موسیقی استان انجام گرفت.
وی خاطر نشان کرد:  درسال 97 نیز طبق توافقی که  با اداره کل فرهنگ  و ارشاد خراسان داشته‌ایم؛ لیست 20 نفره از پیش‌کسوتان استان خراسان  را جمع‌آوری  کرده‌ایم؛ که تا آخر سال جاری طی مراسمی  از این  پیش‌کسوتان  نیز تجلیل خواهد شد.
رییس انجمن موسیقی استان اظهار کرد:  جشنواره‌هایی توسط  «انجمن موسیقی استان» اطلاع رسانی  و پی‌گیری  می‌شود؛ هم‌چنین از برگزیدگان  جشنواره‌های رسمی کشور و استان طی مراسمات مختلفی  که  به  تناوب  خواهیم  داشت  تقدیر خواهد شد؛  سعی می‌کنیم  این برگزیدگان  بیشتر به جامعه هنری استان معرفی شوند.
طاهری تهرانیان عنوان کرد:  در نقاط  مختلف  محدودیتی  برای فعالیت  و اجرای موسیقی نداریم؛ هم‌چنین  در مشهد  نیز این  فعالیت‌ها  اجرایی می‌شود؛  اما  به‌دلیل  شرایط  خاصی که  مشهد  دارد این امر با حساسیت  بیشتر و روند کندتری صورت می‌گیرد و برنامه‌های  دیگر در این زمینه  انجام می‌شوند که نمونه  این  فعالیت  هم  اجرای  صحنه‌ای  موسیقی اخیر درمشهد است.
وی در خصوص آثاری که  دراستان  در حال  تولید  است؛ گفت: درسال گذشته چند رونمایی از آثار انجام  شده؛ زمانی‌که  امکان رونمایی از آثار در استان فراهم نمی‌شود،  با استان‌های هم‌جوار و یا تهران هماهنگی‌های لازم  جهت رونمایی  در استان‌های دیگر انجام می‌شود  که  در استان خراسان از آثار خواننده‌هایی  مانند  سالار عقیلی و محمد معتمدی  رونمایی  شده است.
رییس انجمن موسیقی استان عنوان کرد: برای ضبط  آثار موسیقی مقامی  تمهیداتی  داریم؛ آثار موسیقی  مقامی  خاصی  که  در استان  وجود  دارد و امکان  ضبط  آن‌ها  توسط  افراد  وجود ندارد به‌صورت  رایگان  این  آثار را در مرحله  ضبط  قرارمی‌دهیم.
طاهری تهرانیان افزود: هم‌چنین هرکدام  از این هنرمندان در جهت ضبط موسیقی خود تمایل داشته‌ واعلام کنند؛ انجمن  موسیقی  استان  این شرایط  را برای این هنرمندان فراهم می‌کند، اما مجموعه مدونی  برای  جمع‌آوری  و حفظ  این آثار باید  وجود داشته‌باشد که نیازمند بودجه‌ای سنگین خواهد بود؛ که  در حال حاضر این بودجه در اختیار انجمن موسیقی  استان  قرار نگرفته‌است.
وی بیان کرد:  شرکت‌های تهیه  و توزیع  آثار موسیقایی فرآیند  ضبط  موسیقی  را انجام می‌دهند؛  هم‌چنین  بعد  از ضبط  این آثار باید  فرآیند  اخذ مجوز را طی کنند و می‌توان  گفت  ضبط  توسط  انجمن موسیقی انجام نخواهد شد.
رییس انجمن موسیقی اظهار کرد: نظارت بر فروش ادوات موسیقی در حوزه اداره فرهنگ  و ارشاد خراسان نیست  و مشکلات  بسیاری  در این حیطه  وجود دارد؛  امیدواریم  صنوفی که متولی هستند  نظارت  بیشتری  در این زمینه  داشته‌باشند.
طاهری تهرانیان بیان کرد: هم‌چنین  نظارت  بر مراکز  تولید ساز در استان نیز در حوزه سازمان میراث  فرهنگی  و سازمان فنی حرفه ای  است.
وی عنوان کرد: بسیاری از افرادی‌که  در زمینه  تولید ساز فعالیت  دارند برای اخذ مجوز اقدامی انجام نداده‌اند و اتفاقا سازهای بسیار باکیفیتی  را تولید  و عرضه می‌کنند؛ مانند سازهای خراسانی و سازهای ایرانی هم‌چنین  تعداد  دقیق  تولیدکنندگان  که برای اخذ مجوز اقدام کرده‌اند در دسترس  سازمان  میراث فرهنگی قرار دارد.
 رییس انجمن موسیقی استان اظهار کرد: در حال حاضر می‌توان گفت  قانونی  برای دوستانی‌که  آثارآن‌ها برای شرکت در جشنواره‌های خارجی فرستاده می‌شوند وجود ندارد که دوستان از طریق انجمن موسیقی اعزام یا معرفی شوند.
 طاهری تهرانیان افزود: همان‌طور که گفته شد بسیاری از این اثار توسط  سرپرستان گروه‌ها به جشنواره‌های خارجی و یا استان‌های دیگر اعزام می‌شوند و اطلاعاتی در این زمینه  در اختیار انجمن موسیقی استان قرار نمی‌دهند و ما اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نداریم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.