رئیس دادگاه عالی پاکستان با بررسی پروند قانون (ان آر او) که تحت آن هزاران نفر از مجرمان آزاد شده بودند خواهان بازگشت پرویز مشرف و پاسخگویی وی در این زمینه شد.

دادگاه پاکستان: شرایط بازگشت پرویز مشرف به پاکستان فراهم شده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رئیس دادگاه عالی پاکستان با بررسی پروند قانون (ان آر او) که تحت آن هزاران نفر از مجرمان آزاد شده بودند خواهان بازگشت پرویز مشرف و پاسخگویی وی در این زمینه شد.

ثاقب نثار رئیس دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد: اگر پرویز مشرف به علت نبود امنیت به کشور برنمی‌گردد حاضرم یک گردان نظامی را در هر محلی که خواسته باشد مأمور حفاظت از وی کنم.

وی افزود: پرویز مشرف در هر یک از فرودگاه‌های پاکستان که بخواهد می‌تواند نیروهای امنیتی را با خود همراه کند.

رئیس دادگاه عالی پاکستان گفت: اگر پرویز مشرف جرمی مرتکب نشده نباید از بازگشت به کشور بترسد و دلایل وی برای حاضر نشدن در محاکمه پذیرفتنی نیست.

اختر شاه وکیل مشرف اعلام کرد: امنیت، جلوگیری نکردن از تردد و فراهم کردن امکانات لازم برای معالجه شرایط بازگشت موکلش به پاکستان است.

پرویز مشرف اعلام کرد اگر ممنوع الخروج نشود و بتواند پاکستان را ترک کند حاضر است به کشور بازگردد و درباره اتهامات خود پاسخگو باشد.

پرویز مشرف درسال 2007 قانونی به نام «ان آر او» تصویب کرد که باعث بخشیده شدن 8 هزار پرونده قضایی شد.

دادگاه پاکستان در سال 2009 قانون ان آر او را غیر قانونی دانست و اعلام کرد تمام پرونده‌های بخشیده شده دوباره پیگیری می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.