معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در نامه‌ای به اداره کل حفاظت محیط زیست استان، این اداره کل را مکلف به معرفی استفاده کنندگان غیرمجاز ازاسلحه‌های شکاری به دادسراهای استان کرد تا مجازات‌های تکمیلی از جمله توقیف اسلحه‌های شکارچیان متخلف در مورد آن‌ها در نظر گرفته شود.

ضبط اسلحه و ابطال مجوز شکارچیان متخلف

قاضی بخشی محبی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به محدودیت‌های زیادی که محیط بانان در امر حفاظت از عرصه‌های مختلف طبیعت دارند، به قدس گفت: با وجود اسلحه‌های شکار مجاز یا غیر مجازی که در اختیار برخی از شکارچیان است در حال حاضر حیات وحش استان تهدید بزرگی را حس می‌کند به طوری که گونه‌هایی از حیات وحش در خطر انقراض قرار گرفته‌اند؛ در چنین شرایطی دادستانی مرکز استان با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است به اداره کل حفاظت محیط زیست ابلاغ کرده هرجا از اسلحه‌ای غیرمجاز استفاده شد یا در فصل شکار ممنوع اقدام به شکار شد متخلفان به نزدیک‌ترین دادسرا در استان خراسان رضوی معرفی شوند تا نسبت به ضبط و ابطال مجوز اقدام شود. این موضوع به تأیید داسرای مرکزی استان رسیده و به تمامی دادسراهای خراسان رضوی ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: این موضوع کاملاً قانونی خواهد بود و در راستای حمایت از محیط زیست و محیط بانان انجام می‌شود و از آن به عنوان مجازات تکمیلی یاد می‌شود. به نظر می‌رسد با اجرای این جریان تخلفات انجام شده کمتر خواهد شد.

دکتر محمد بخشی محبی همچنین یادآور شد: در آماری که از حفاظت محیط زیست استان داریم در پاییز سال گذشته 48 پرونده در زمینه تخلفات شکارچیان ثبت شده است که چه بسا آمار تخلفات از آنچه که ثبت شده خیلی بیشتر بوده است در همین راستا و برای جلوگیری از تخلفات این چنینی مجازات‌های مکمل از سوی دادسراها در نظر گرفته خواهد شد که تا جایی که اطلاع داریم برای اولین بار این اتفاق در کشور در استان خراسان رضوی خواهد افتاد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.