برخی منابع خبری از حرکت غیرنظامیان در ادلب به سوی مناطق تحت کنترل ارتش سوریه از طریق گذرگاه ابوالظهور در شرق ادلب خبر دادند.

غیرنظامیان ادلب راهی مناطق تحت کنترل ارتش سوریه شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرنگار اسپوتنیک از سرازیر شدن غیرنظامیان به سوی مناطق تحت کنترل ارتش سوریه از طریق گذرگاه ابوظهور در شرق شهر ادلب خبر داد.

بر اساس این گزارش، گذرگاه بشردوستانه ابوالظهور شاهد حرکت غیرنظامیانی است که از مناطق تحت کنترل جبهه النصره و متحدانش به سوی مناطق ارتش سوریه در حرکتند.

خبرنگار اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که گروه موسوم به اجناد قفقاز که بر سمت دیگر گذرگاه ابوالظهور مسلط هستند به همراه همپیمانان خود در جبهه النصره مانع از خروج افراد جوان به بهانه اینکه اولویت در جهاد و دفاع در ادلب است، می شوند که این سبب می شود که خانواده ها ترجیح دهند که به داخل ادلب مشابه دفعات قبلی باز گردند.

این در حالی است که منابع سوری اعلام کردند که مقامات سوری گشایش گذرگاه بشردوستانه ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب که قرار بود روز گذشته صورت گیرد را تا اطلاع ثانوی به تاخیر انداخته اند.

یک منبع نظامی سوری به اسپوتنیک گفت: مقامات سوری دوشنبه ساعاتی پس از اینکه گروههای تروریستی گذرگاه ابوالظهور را هدف حملات راکتی قرار دادند، تصمیم به تعویق گشایش گذرگاه ابوالظهور تا اطلاع ثانوی گرفتند. این تصمیم به موضوعات انسانی و حفظ جان غیرنظامیان مربوط می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.