رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران اظهار داشت پرسپولیس به عنوان میزبان دربی برگشت می تواند از قانون ۹۰ به ۱۰ استفاده کند.

فتحی: قانون ۹۰-۱۰ برای تیمهاست نه برای سازمان لیگ

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سعید فتاحی که شب گذشته در گفتگوی تلفنی برنامه نود در خصوص حواشی و صحبت های مطرح شده چند روز گذشته پیرامون سهمیه تماشاگران تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی، صحبت هایی را مطرح کرد و پاسخگوی سئوالات عادل فردوسی پور بود. در ادامه صحبت های سعید فتاحی را می خوانید.

۹۰ به ۱۰ در همه کشور اجرا می شود به جز ورزشگاه آزادی

طرح ۹۰-۱۰ در همه جای کشور اجرا می شود؛ بازی استقلال و پارس جنوبی جم، استقلال و نساجی که چند روز پیش برگزار شد، پرسپولیس و تراکتورسازی و ... این طرح اجرا شد و ما فقط در ورزشگاه آزادی نمی توانیم این طرح را اجرا کنیم. در ضمن شورای امنیت ورزش کشور مصوب کرد که قانون ۹۰-۱۰ برای دربی تهران اجرا شود. همیشه گفته ام اگر فوتبال کشور می خواهد پیشرفت کند، باید قانون را اجرا کند. قانون ۹۰-۱۰ برای تیمهاست نه برای سازمان لیگ؛ سازمان لیگ فوتبال ایران در کنار همه تیم هاست نه مقابل آنها.

این طرح، قانون است نه پیشنهاد سازمان لیگ

ما این طرح را به عنوان پیشنهاد ارائه نکردیم، بلکه قانون فیفا و AFC را مطرح کردیم. بعد از صحبت های بنده در جلسه شورای تأمین استان، از آقای فتحی به عنوان مدیرعامل باشگاه میزبان سئوال شد و ایشان گفتند موافق طرح ۵۰-۵۰ هستند؛ آیا ایشان فقط به خاطر آماده نبودن زیرساختها حاضر نشد این طرح را بپذیرد؟ مگر در مازندران، جم یا سایر شهرها زیرساختها آماده است که این طرح را در آنجا اجرا کردیم؟ همراه با نماینده مجموعه ورزشی آزادی و نیروی انتظامی در ورزشگاه آزادی چندین قسمت را برای سهمیه ده درصدی تماشاگران تیم پرسپولیس جدا و آماده کردیم چون می خواستیم که این کار را انجام دهیم و حتماً انجام خواهیم داد، حال اگر در این دربی نشد، در دربی بعدی اجرا می کنیم.

آقای فتحی، چرا از حق استقلال دفاع نکردی؟

ایشان همیشه به دنبال فرافکنی هستند که مثلاً فتاحی چه کاره است. شما به عنوان مدیرعامل تیم میزبان، چرا از حق تیم خود دفاع نکردید؟ فرض بر اینکه تمام اعضای جلسه شورای تأمین با این طرح مخالف هستند، چرا شما از حق باشگاه خودتان دفاع نکردید؟ آقای فتحی اولین نفری بودند که وقتی از ایشان در جلسه سئوال شد، مخالفت خود را اعلام کردند. خود آقای فتحی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال ۴۰ درصد از حق میزبانی استقلال را به پرسپولیس واگذار کرد. در آن جلسه به هیچ وجه قرار بر این نشد که در بازی برگشت هم سهمیه تماشاگران دو تیم ۵۰-۵۰ باشد.

فقط دنبال اجرای قانون هستم

ایشان به بنده می گوید دنبال چه چیزی هستم؛ آقای فتحی، من دنبال اجرای قانون هستم. شما بعد از مسئله سوپرجام گفتید که شورای تأمین چه کاره است، اما الان به صحبت های آنها اشاره می کنید؛ چرا شفاف صحبت نمی کنید؟

بعد از جلسه به شما گفتم اگر خبرنگاران از من سئوال کنند و علت عدم اجرای این طرح را بپرسند، به آنها خواهم گفت به علت مخالفت آقای فتحی؛ چون وقتی شما مخالفت خود را با این طرح اعلام کردید، نیروی انتظامی و بقیه اعضا هم مخالفت خود را اعلام کردند. ما الان این مسئله را به باشگاه اعلام نکردیم، بلکه یک ماه پیش نامه ای ارسال کردیم که قانون ۹۰-۱۰ باید اجرا شود؛ پس باید به دنبال ساز و کارهای اجرای آن می رفتید. مگر درست کردن کارت هواداران چقدر طول می کشد؟ مگر در بازی های ملوان، صنعت نفت، تراکتورسازی، نساجی و .... قانون ۹۰-۱۰ اجرا نمی شود؟

نگران پر نشدن جایگاه تماشاگران استقلال هستید

واقعیت ها را بگوئید؛ بگوئید که به خاطر شرایط تیمی که این فصل داریم، نمی توانیم سهمیه ۹۰ درصدی تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی را پر کنیم. به دنبال راهکاری برای پر کردن سهمیه ۹۰ درصدی تماشاگران خود باشید نه اینکه به بنده بگویید که به دنبال چه چیزی هستم؟ چه در مسئله دیدار سوپرجام و چه در این مسئله، بنده به دنبال اجرای قانون هستم. اینقدر بنده را مقابل هواداران استقلال قرار ندهید.

اعضای شورای تأمین همگی حاضر هستند و می توانید از آنها سئوال کنید؛ از اولین شخصی که سئوال شد، شما بودید که پاسخ دادید باشگاه استقلال فقط موافق طرح ۵۰-۵۰ است. بعد از مخالفت شما بود که نیروی انتظامی و سایر اعضا به خاطر اعلام مخالفت شما، این طرح را نپذیرفتند و گفتند وقتی باشگاه استقلال موافق نیست، آنها هم اعلام مخالفت می کنند.

در مسئله سوپرجام رأی صادر نکردم

بنده پیش بینی این مسئله را می کردم و بعد از جلسه هم به شما گفتم. وقتی سایت باشگاه پرسپولیس خبر اجرای طرح ۵۰-۵۰ را منتشر کرد، خبرنگاران با بنده تماس گرفتند و علت را جویا شدند که به آنها گفتم اجرا نشدن این قانون دو علت داشت؛ یکی مخالفت آقای فتحی، و بعد هم مخالفت نیروی انتظامی. در جریان دیدار سوپرجام بنده به هیچ وجه رأی صادر نکردم، بلکه از من سئوال شد که چه اتفاقی خواهد افتاد که گفتم نتیجه سه هیچ اعلام می شود. بنده اصلاً رأی صادر نکردم و فقط نامه را به کمیته انضباطی ارسال کردم. حال بنده از شما این سئوال دارم که چرا شما در جریان سوپرجام به رأی صادره اعتراض نکردید؟ در تلویزیون نمی توانم بگویم که چه حرف هایی زدید، حداقل ادب را رعایت کنید.

در حیطه وظایفم صحبت می کنم

اگر حرفی هم به خبرنگاران گفتم، به این علت بود که آنها دلیل اجرا نشدن طرح ۹۰-۱۰ را از من پرسیدند. بنده در حیطه وظایف خودم صحبت می کنم و هر اتفاقی که در لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم بیفتد، بنده باید پاسخگو باشم. در بازی با تراکتورسازی، علت حضور تماشاگران تیم تبریزی بیش از سهمیه ده درصدی این بود که تماشاگران استقلال سهمیه خود را تکمیل نکردند. از سوی دیگر، مجری بلیط فروشی بازی هم باشگاه استقلال بود و باید شرایطی فراهم می کرد تا فقط ده درصد بلیط به هواداران تیم مهمان بفروشد. پس این زیرساختها را چه زمانی می خواهند درست کنند؟ بلیط فروشی به خود باشگاهها واگذار شده، استقلال و پرسپولیس بزرگترین سرمایه را در اختیار دارند، اما هنوز یک سامانه هواداری ندارند؛ هنوز نمی توانند از این سرمایه بزرگ بهره بگیرند.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.