عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: افلاک نمای نیشابورامسال نیز به بهره برداری نمی رسد و تنها گنبد آن تا پایان سال آماده و افتتاح خواهد شد.

افلاک نمای نیشابورامسال نیز به بهره برداری نمی رسد/ با انتقال اشیای موزه نیشابور به مشهد مخالفم

حمید گرمابی در گفت و گو با قدس آنلاین افزود: برای پروژه افلاک نمای نیشابوربودجه ای از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است که روند اجرای ان را سرعت می بخشد اما باعث نخواهد شد این پروژه که ۱۸ سال از آغاز ساخت آن می گذرد امسال به بهره برداری برسد.

 وی اظهار داشت: برای این پروژه بودجه ای نیز قبلا در اختیار دانشگاه فردوسی گذاشته شده بود که در زمان فرماندار قبلی نیشابورو با رفع موانع موجود به ویژه تحریم ها صرف خرید تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای این پروژه شد.

نماینده نیشابورو فیروزه اظهار داشت: دلیل تأخیر در اتمام این پروژه همانند پروژه های عمرانی دیگر، اختصاص نیافتن به موقع و نبود اعتبارات می‌باشد. اما گنبد افلاک نمای شهر نیشابور که قسمت اصلی این پروژه می باشد تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: از انجا که این پروژه حالت کاملا دولتی ندارد و دارای هیئت امنا می باشد برای تخصیص بودجه با مشکلات و محدودیت هایی مواجه است، از این رو به صورت خرد و جزئی بودجه هایی برای تکمیل آن اختصاص پیدا می کند.

گرمابی تصریح کرد: تا کنون برای اجرای این پروژه بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه ریالی و برای خرید تجهیزات مورد نیاز ان بیش از ۱۰ میلیون دلار صرف شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی  اظهار داشت: با انتقال اشیائ موزه نیشابور به مشهد نیز مخالف هستم و حتی سعی داریم موزه ها و جاذبه های توریستی این شهر را  افزایش وتوسعه دهیم.

وی افزود: نیشابور یک شهر تاریخی با تمدن و فرهنگ غنی است و با قدمت تاریخی که این شهر دارد، حتی تصمیم داریم اشیائ موزه های خصوصی را به موزه های عمومی منتقل کنیم و آنها را در دسترس گردشگران و توریست ها قرار دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین پیگیر آسفالت مسیر معدن فیروزه به روستای مجاورش هستیم تا برای بازدید توریست ها شرایط مناسب تری ایجاد شود.

گرمابی با بیان این نکته که یک سری غرفه ها به منظور ایجاد اشتغال و فروش فیروزه در کناراین معدن در نظر گرفته شده که هنوز عملیاتی نشده است، ادامه داد: معدن فیروزه که در قالب یک تعاونی و توسط اهالی اداره می شود می تواند از روش های جدید استخراج استفاده کند و با ایجاد مشاغلی جانبی همچون تراشکاری و جلوگیری از خام فروشی می تواند ارزش افزوده بالایی را برای این تعاونی و صنعت فیروزه نیشابور ایجاد نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.