عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: دولت مبنای محاسبه ارز برای واردات لاستیک کامیون‌های سنگین را ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفت.

لاستیک کامیون داران با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین خواهد شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر بیان کرد:‌ کامیون داران به عنوان فعالان عرصه حمل و نقل جاده ای درگیر مشکلاتی هستند که بخشی از آن در ماههای گذشته با جلساتی که بین نمایندگان انجمن های صنفی، مسئولان دولتی و کمیسیونهای تخصصی مجلس از جمله کمیسیون عمران برطرف شد.

وی تصریح کرد: مباحث تعرفه ای، ساماندهی پایانه های حمل و نقل برای ورود بار، ساماندهی شرکتها و تسهیل گردش کاری از آن دست مطالبات کامیون داران بود که البته به این موارد،​­وضعیت جدید اقتصادی کشور و افزایش قیمت های ناشی از بالارفتن نرخ ارز اضافه شد.

فولادگر گفت: دولت برای تامین اقلام مورد نیاز این صنف مانند لاستیک و باتری نیز محصولاتی داخلی هستند و نیز کاهش تعرفه واردات لاستیک کامیونهای سنگین اقدام لازم را به عمل آورد اما باید توجه کرد که این اقلام درست توزیع و به کامیونداران تحویل شود.

وی با تاکید بر این که مجلس در کمیسیون های تخصصی خود همچنان پیگیر مطالبات این قشر است‌ از مسئولان خواست با توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل که در گردش اقتصاد کشور تاثیر گذار است، زمینه رفع دغدغه کامیون داران را فراهم آورند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.