مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از تحصیل حدود 7 هزار دانش‌آموز عشایری در بیش از 220 آموزشگاه عشایری این استان خبر داد.

تحصیل 7 هزار دانش‌آموز در 220 آموزشگاه عشایری خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، مراسم نواختن زنگ مدارس عشایری خراسان رضوی ظهر امروز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی در روستای ذوالفرخ در بخش روداب سبزوار برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: این نهاد در آغاز سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از یک‌ میلیون و 220 هزار دانش‌آموز در 12 هزار آموزشگاه دولتی و غیردولتی خراسان رضوی بوده و بیش از 84 هزار فرهنگی فرآیند آموزش و تربیت دانش‌آموزان این استان را انجام می‌دهند.

قاسمعلی خدابنده افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد و گسترش عدالت در جامعه است و طی چند سال اخیر خدمات خوبی برای گسترش عدلت آموزشی برای دانش‌آموزان عشایری و مناطق محروم خراسان رضوی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: حدود 7 هزار دانش‌آموز عشایری در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که در بیش از 220 آموزشگاه عشایری در 22 شهرستان حضور دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: برای زیرپوشش قرار دادن دانش‌آموزان عشایری این استان برنامه خوبی در دستور کار اداره کل آموزش‌وپرورش قرارگرفته و طی چهار سال گذشته تعداد دانش‌آموزان عشایری استان دو برابر افزایش‌ یافته است.

خدابنده بابیان اینکه اگر یک دانش‌آموز عشایری شرایط ورود به‌مدرسه و کلاس درس را ندارد، حتی برای یک دانش‌آموز نیز کلاس تشکیل می‌شود؛ تصریح کرد: در حال حاضر، تعدادی از مدارس عشایری در خراسان رضوی وجود دارد که دارای یک دانش‌آموز است و برای تعلیم و تربیت این دانش‌آموز معلم اعزام‌ شده است.

وی بیان کرد: اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی به‌هیچ‌عنوان نمی‌گذارد حتی یک دانش‌آموز در مناطق محروم و عشایری از تحصیل محروم شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تصریح کرد: شعار مدرسه زندگی، نشاط و پویایی برای سال تحصیلی جدید این استان انتخاب‌ شده و در این شعار عدالت آموزشی مدنظر آموزش‌وپرورش خراسان رضوی است.

وی تأکید کرد: در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به‌دنبال ایجاد شرایط آموزش برای دانش‌آموزان هستیم تا هیچ دانش‌آموزی در خراسان رضوی از تحصیل محروم نشود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به‌فعالیت 220 آموزشگاه عشایری در این استان؛ گفت: هم‌اکنون 195 آموزشگاه در مقطع ابتدایی، 20 آموزشگاه در متوسطه اول، 6 آموزشگاه در مقطع متوسطه دوم و 196 کلاس چندپایه در مناطق عشایری مشغول به‌تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند.

خدابنده افزود: همچنین 5 هزار و ۳۹۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، یک هزار و 9 دانش‌آموز در مقطع متوسط اول و 201 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در آموزشگاه‌های عشایری استان حضور دارند.

وجود 52 فضای آموزشی در منطقه روداب سبزوار

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار نیز منطقه روداب سبزوار با وسعتی بیش از 5 هزار کیلومترمربع بزرگ‌ترین بخش کشور است و مساحتی بزرگ‌تر از استان البرز دارد.

حسن محرابی افزود: هم‌اکنون 15 هزار نفر در بخش روداب سبزوار سکونت دارند، ولی جمعیت این منطقه به‌دلیل شرایط آب و هوایی و اقتصادی در حال کاهش است.

وی ادامه داد: منطقه روداب سبزوار دارای 52 فضای آموزشی است که یک هزار و 850 دانش‌آموزان در این مدارس مشغول به‌تحصیل هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار بیان کرد: همچنین 17 روستای عشایری با مجموع 110 دانش‌آموز ابتدایی و هفت دانش‌آموز متوسطه اول در منطقه روداب سبزوار وجود دارد.

محرابی تصریح کرد: مردم عشایر همیشه افرادی سخت‌کوش، پرتلاش و صبور هستند و در فعالیت‌های خود نمونه‌ای از اقتصاد، معیشت کامل و تولید را به‌نمایش می‌گذارند.

وی گفت: آموزش‌وپرورش سبزوار با اجرای دو نوبت طرح راکع طی سال گذشته 52 روستای عشایری منطقه زیرپوشش قرارگرفته و نیازهای اولیه دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس تأمین‌ شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم عشایری روداب سبزوار فراهم نبودن امکان ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان متوسطه بوده که با اختصاص کدی به‌آموزشگاه روستای عریان محمدآباد سبب شد که دانش‌آموزان منطقه امکان ادامه تحصیل را داشته باشند.

محرابی استقرار کانکس در روستاها، بازسازی مدارس و نوسازی مدارس را از مهم‌ترین فعالیت‌های آموزش‌وپرورش سبزوار در مناطق عشایری و روستایی این شهرستان دانست.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.