شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه در ساختمان‌ وزارت خارجه صرفا کارهای اداری انجام می‌شود، گفت: این کار را در هر ساختمان دیگری هم می‌توان انجام داد.

درخواست شهرداری تهران برای تخلیه ساختمان وزارت خارجه

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی محدوده میدان مشق و خیابان ۳۰ تیر در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به برنامه‌های شهرداری منطقه ۱۲ برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بافت کهن منطقه   ۱۲ اظهار کرد: سیاست‌ ما استفاده و تعامل بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی و مراکز تخصصی است که می‌توانند در حوزه شهری به ارتقای کیفیت زندگی کمک کنند.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه امروز این همایش با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌های دیگر با دانشکده هنر خواهیم بود.

وی افزود: امیدوارم فضای میدان مشق مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتواند مجددا پذیرای شهروندان باشد و کمتر شاهد محدودیت‌های سال‌های اخیر باشیم.

سعادتی با  اشاره به ساختمان‌های وزارت خارجه که در محدوده میدان  مشق قرار گرفته است، گفت: این ساختمان‌ها بسیار ارزشمند هستند و هنگامی که می‌توان از آن‌ها به عنوان ظرفیت شهری، اقتصادی و هویتی نام برد، نباید در آن‌ها کاری صرفا اداری انجام داد.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: کار اداری که در این ساختمان‌ها انجام می‌شود، در هر ساختمان دیگری هم می‌تواند رخ دهد و عملا فعالیت وزارت خارجه در این ساختمان‌ها ظرفیت فرهنگی و هنری شهر را سلب کرده است.

سعادتی گفت: ساختمان‌های در اختیار وزارت خارجه، وزارت دادگستری و  میراث فرهنگی بسیار متفاوت هستند و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی بالایی دارند و امیدوارم بتوان از این ساختمان‌ها به نفع شهر استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.