مشاور فرمانده کل سپاه کشور گفت: ایران اسلامی اولین کشوری است که بیش از ۸۵ هزار بسیجی از دل مردم در جبهه حضور داشته و به شهادت رسیدند این در حالی است که در صحنه جنگ های دیگر صرفا نیروهای نظامی درگیر مسائل می شوند.

دفاع مقدس تنها جنگی بود که در آن تمامی مردم حضور داوطلبانه داشتند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،شامگاه روز گذشته (سه شنبه) سوم مهرماه سومین یادواره بزرگ سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه با حضور مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه خاتم الانبیا کشور ، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ،فرمانده سپاه بشرویه، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و با حضور باشکوه خانواده معظم شهدا ایثارگران و رزمندگان و همچنین مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار شهرستان بشرویه در محل هیئت سادات الحسینی این شهرستان برگزار شد.

" سردار حزنی" سخنران این اجلاسیه با اشاره به اینکه رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی توجه به جایگاه و ارزش خون مقدس شهدا  است خاطرنشان کرد: تمام حوادث و وقایع جنگ ها از ابتدا تا جنگ دفاع مقدس در مرکز مطالعات جنگ نیروهای مسلح در قالب ۹ جلد گردآوری شده است و در این مطالعات نشان می‌دهد در این مدت ۳۸ ساله ای که از آغاز جنگ تحمیلی گذشته تا کنون خیلی ها درباره جنگ و شهدا صحبت کرده‌اند ولی چنانچه نشان می دهد روح معنویت فقط در میان شهدای جنگ هشت سال دفاع مقدس موج می‌زند.

 مشاور فرمانده کل سپاه کشور و دبیر قرارگاه خاتم الانبیا افزود :در طول دوران جوامع انسانی جنگ های متفاوتی اتفاق افتاده که برخی تاریخ‌نویسان این وقایع را ثبت کرده‌اند ولی چون ظرفیت تاریخ کفایت ثبت تمام وقایع را ندارند  کمتر از رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی مطالبی را به ثبت رسانده است.

 وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی و هشت ساله ایران صحنه هایی همچون صحرای دشت کربلا تکرار شده خاطرنشان کرد: همچون شهید حججی یک نمونه بارز از تکرار عاشورای حسینی است که قطعا نتیجه آن نیز همچون مسئله عاشورا جهانی و زنده خواهد بود.

حزنی با اشاره به اینکه در جنگ های مختلفی که اتفاق می افتاده  ایرانیان با غیرت ایستادگی میکردند  گفت: از زمان مادها به بعد جنگ های بسیاری قریب به ۲ هزار جنگ رخ داده در همه این جنگها ایرانیان به صورت غیرتمند و حساس نسبت به دفاع از خاک و ناموس خود ایستادگی کردند اما آنچه که هشت سال دفاع مقدس را با سایر جنگ ها متمایز می کند مسئله معنویت و روح شجاعت و ایمان قوی رزمندگان در این دوران است.

 مشاور فرمانده کل سپاه افزود :نامگذاری عملیات ها به نام متبرک اولیای الهی از جمله  وجه متمایز بین جنگ ها می باشد که نشان می‌دهد جنگ تحمیلی در راستای جهاد با کفر و همچنین اطاعت از فرامین الهی است.

 وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس تمام مردم از تمامی اقشار حضور داشتند افزود: در جنگ هشت سال دفاع نیروهای نظامی از تمامی اقشار مختلف حضور داشتند و این مسئله سبب شد که ملت مسلمان ایران تکلیف الهی خود را به خوبی انجام دهد و دلیل حضور تمام تیم ها در هشت سال دفاع مقدس مدیریت و فرماندهی حضرت امام راحل در این مدت و سپس مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه ای بود که با بصیرت و آگاهی که مردم به دست آورده بودند و در راستای اطاعت از ولی امر مسلمین پای در میدان مبارزه گذاشتند.

 مشاور فرمانده کل سپاه کشور تصریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی بیش ترین تجهیزات نظامی اعم از نیروی نظامی ادوات هواپیما جنگنده ها توپ و تانک از ۱۹ نقطه مرزی به ایران حمله ور شد ولی در مقابل تمام این تجهیزات نیروی ایمان رزمندگان ما بسیار قوی تر بود.

 وی افزود: در ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۳۶ هزار دانش آموز و معلم به شهادت رسیدند و ایران اسلامی اولین کشوری است که بیش از ۸۵ هزار بسیجی از دل مردم در جبهه حضور داشته و به شهادت رسیدند این در حالی است که در صحنه جنگ های دیگر صرفا نیروهای نظامی درگیر مسائل می شوند.

حزنی با اشاره به دیگر ابعاد معنوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد :۷۵ درصد از شهدای عزیز ما به نام متبرک ائمه اطهار بوده اند که البته شهدای عزیزی هم از سایر ادیان داشته‌ایم .

دبیر قرارگاه خاتم الانبیا (ص) کشور تصریح کرد: در این هشت سال دفاع مقدس بیش از چهار هزار شهیده یعنی بانوان شیردلی که همراه با مردان جنگی در صحنه نبرد مشارکت دفاعی داشته اند به شهادت رسیدند .

وی  در ادامه با اشاره به اینکه منطقه آبادان از جمله مناطقی  است که در جنگ بسیار مقاومت بالایی داشت گفت: آبادان مهم ترین نقطه ای است که در جنگ مقاومت کرد و تا آخرین لحظات جنگ گوش به فرمان ولایت صحنه را ترک نکرد و در ۸ سال دفاع مقدس دیدیم در یک روز ۳۶ هواپیما فقط در یک عملیات به کرمانشاه حمله کردند که نزدیک به ۸۰۰ نفر در آن عملیات به شهادت رسیدند ولی در منطقه کرمانشاه نیز به خوبی دفاع صورت گرفت .

دبیر قرارگاه خاتم الانبیا کشور با اشاره به اینکه در جنگ نه تنها عراق بلکه بسیاری از کشورها با تامین  تسلیحات و ادوات جنگی رژیم بعثی صدام را همراهی کردند گفت : هشت سال دفاع مقدس نه تنها عراق بلکه بسیاری از کشورها با تامین کردن نیروی نظامی تسلیحات ادوات جنگی رژیم بعثی صدام را همراهی کردند و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس خصوصاً کویت به لحاظ تامین منابع غذایی سربازان صدام مقام اول را داشت همچنین مصر و عربستان سعودی کشورهایی بودند که به لحاظ اطلاعاتی بیشترین حمایت را از صدام داشتند تا  آنجا که سازمان ملل کاملاً یکطرفه بیانیه صادر می‌کرد و متاسفانه در زمان بنی صدر که فرماندهی کل قوا را برعهده داشت حدود ۷۵ درصد از زمین های مرزی به صدام واگذار شد و آنچه که رزمندگان اسلام پیروزی را به دست آوردند پس از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا بود.

 وی با اشاره به اینکه شهدای عزیز با توکل بر خداوند و ایمانی قوی در برابر دشمنان ایستادند گفت :آنچه که این هشت سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی مصداق پیدا می‌کند این است که شهدای عزیز آسمانی بودند آسمانی عمل کردند که در مقابل تمام ماشین های جنگی که از سوی کشورهای مختلف دنیا گسیل شده بودند ایستادند و در مدت هشت سال دفاع مقدس برای هیچ یک از سربازان و یا نظامیان دادگاه صحرایی و یا نظامی تشکیل نشد و همه با افتخار و با ایمان کامل در جبهه ها حضور داشتند.

حزنی تصریح کرد :علی‌رغم تجاوز وسیعی روزهای اول جنگ توسط نیروهای بعثی صدام به خاک ایران شد ولی با شجاعت دلاوری و شهامت رزمندگان حتی یک وجب از خاک ایران را به رژیم صدام ندادیم که از جمله رمز موفقیت پیروزی رزمندگان اسلام پیروی از ولایت فقیه بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.