رئیس‌جمهور در دیدار نخست وزیر انگلیس گفت: تلاش مشترک برای استحکام و اجرای برجام، مهم‌ترین موضوع در روابط امروز ایران و اروپا است.

روحانی و"می" دیدار کردند/برجام و تحولات منطقه موضوع دیدار مقامات ایران و انگلیس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه دیروز(سه شنبه) به وقت نیویورک در دیدار خانم «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، با اشاره به خروج غیر قانونی آمریکا از توافق بین المللی برجام، این اقدام را موجب تعجب و مخالفت جامعه جهانی دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با توسعه همکاری‌ها و رایزنی‌ها به چارچوب عملی مناسب برای حفظ و اجرای کامل این توافق به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند بوده و به آن‌ها عمل کرده است، اظهار داشت: در توافقات چند جانبه باید عمل به تعهدات از سوی طرفین تعادل و توازن داشته باشد.

رئیس‌جمهور با تقدیر از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت انگلیس با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز و انتقاد از حمایت تبلیغاتی از اقدام تروریستی اهواز توسط برخی رسانه‌های غربی از جمله در انگلیس، خاطرنشان کرد: امروز همگان باید در برابر تروریسم مواضع قاطع و یکسانی داشته و در راستای مبارزه جدی با تروریسم همکاری‌ها را گسترش دهیم.

روحانی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی جمهوری اسلامی برای دفاع از کشور و مقابله با تروریسم است، افزود: رویکرد ما کاهش تنش در منطقه و جهان است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بحران یمن راه حلی جز پایان جنگ و برقراری مذاکرات یمنی-یمنی ندارد، گفت: باید همه کشورها در راستای توقف خونریزی و بمباران در یمن و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم بی‌گناه این کشور تلاش کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه روابط و همکاری‌های دو جانبه با انگلیس در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: گسترش همکاری‌های بانکی دو کشور می‌تواند موجب توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری فی مابین باشد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز در این دیدار با تسلیت حادثه تروریستی اهواز، گفت: انگلیس تروریسم را در تمامی ابعاد آن محکوم کرده و مبارزه با آن را حائز اهمیت می‌داند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ برجام در تمامی ابعاد آن بر ادامه تلاش‌ها و همکاری‌های تهران-لندن در این راستا تاکید کرد.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه حل بحران یمن تنها از طریق راه حل‌های سیاسی امکان پذیر است، افزود: همه باید در راستای کمک‌های انسان دوستانه برای مردم بحران زده یمن نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

ترزا می همچنین خاطرنشان کرد که انگلیس از توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی و انرژی استقبال می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.