رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت: سال گذشته ۷ هزار تن دانه روغنی کلزا در خراسان رضوی تولید شد که طی ۱۷ سال گذشته بی سابقه بود.

تولید ۷ هزار تن دانه روغنی «کلزا» در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مزروعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه کشت کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار با تولید ۲۷ هزار تن در استان برنامه ریزی شده و کشت این دانه ها در مناطق سردسیر خراسان رضوی از اوایل شهریور ماه شروع شده و تا ۲۰ مهر ماه در مناطق جنوبی استان ادامه دارد.

وی افزود: در همین راستا حدود ۳۰ تن بذر هیبرید  و گواهی شده از ارقام مختلف کلزا تامین و دراختیار کشاورزان قرار گرفته است و به منظور تعیین و معرفی ارقام برتر از نظر سازگاری در شرایط اقلیمی استان ۲ مزرعه در شهرهای مشهد و نیشابور نسبت به کشت ۲۸ گونه کلزا اقدام کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال زراعی  گذشته بیش از ۷هزار تن دانه ی روغنی کلزا در خراسان رضوی تولید شد که رکورد تولید این دانه ی روغنی  در  ۱۷ سال گذشته شکسته شد. همچنین  پول محصول تولیدی تا پایان مردادماه  به کشاورزان کلزا کار پرداخت شده است.

مزروعی در ادامه گفت: سهمیه سطح زیر کشت گندم آبی در استان  ۱۴۵ هزار  هکتار و سهمیه سطح زیر کشت گندم دیم ۱۲۲ هزار هکتار می باشد که در این راستا سهمیه بذر گواهی شده به میزان ۲۵ هزار و ۲۳۵ تن برای شهرستانها تامین و تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: افزایش درجه مکانیزاسیون یکی  از مهمترین عوامل موثر در کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد در تولید محصولات کشاورزی است و در راستای برنامه ششم توسعه ، سطح کشت مکانیزه برای خراسان رضوی ۱۵۸ هزار و ۲۹۵   هکتار تعیین شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.