نقوی حسینی گفت: چهار تروریست در رژه اهواز به راحتی 12 دقیقه تیراندازی کرده، رفت‌وآمد داشتند، خشاب خود را عوض کردند و با هم صحبت می‌کردند و هیچ کس به آنها حتی شلیک هم نکرد.

انتقاد عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از وضعیت امنیتی مراسم رژه اهواز و ضعف‌های آن

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی گفت‌وگویی در خصوص جلسه بررسی حادثه تروریستی رژه اهواز در این کمیسیون که با حضور وزرای کشور و اطلاعات، نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و نیز استاندار خوزستان برگزار شد، ضمن انتقاد از وضعیت امنیتی مراسم رژه گفت: در این جلسه دو فیلم تأثرآور به نمایش گذاشته شد که بسیار همه ما را متأسف کرد چون چهار تروریست به راحتی 12 دقیقه تیراندازی کرده، رفت‌وآمد داشتند، خشاب خود را عوض کردند و با هم صحبت می‌کردند و هیچ کس به آنها حتی شلیک هم نکرد.

نقوی حسینی افزود: این جای تأسف دارد که اینها در این مدت به راحتی حرکت کردند و حتی به مجروحین تیر خلاص می‌زدند.

وی خاطرنشان کرد: ما در عین حال که می‌دانیم این تروریست‌ها توسط حکومت‌هایی مثل عربستان سعودی و امارات حمایت شده و آمریکا نیز این نوع تروریسم را تشویق می‌کند اما در تأمین امنیت، حراست و حفاظت محیط برنامه ضعف‌های زیادی بود و این ضعف از خود ماست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه باید امنیت کامل این مراسم تأمین و رفت‌وآمدها کاملاً کنترل می‌شد اظهار داشت: فضای سبز پشت جایگاه خالی از هر نوع نظارت بود و تروریست‌ها به راحتی می‌آیند و با اسلحه به سمت مردم شلیک می‌کنند. 

وی تأکید کرد: این ضعف‌ها در کمیسیون امنیت مورد بررسی قرار گرفت و ما تأکید کردیم که از این خطاها نمی‌گذریم و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.

نقوی حسینی اظهار داشت: افرادی که در تأمین امنیت مراسم رژه کوتاهی کرده‌اند را مشخص و اعلام می‌کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طبق آنچه در فیلم نشان داده شد، یکی از این تروریست‌ها صبح روز قبل از رژه می‌آید و کاملا محیط را براندازی عملیاتی می‌کند؛ یعنی از ابتدا تا انتهای خیابان را می‌رود و می‌آید و هیچ نیروی امنیتی و نظارتی آنجا حضور ندارد.

وی اضافه کرد: گفته می‌شود خانه تیمی این تروریست‌ها کشف و ۲۲ نفر از مرتبطین با آنها دستگیر شدند، حالا سؤال این است که چرا این اتفاق بعد از عملیات می‌افتد؟ 

نقوی حسینی گفت: اطلاعات که نباید بعد از عملیات برود و اینها را کشف کند. 

وی خاطرنشان کرد: به هر حال در این موضوع ضعف‌های جدی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد تا نقاط ضعف امنیتی ما برطرف شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.