«مارکو روبیو» سناتور ارشد جمهوری‌خواه در ادامه دخالت‌های آمریکایی‌ها در زمینه تشکیل دولت جدید عراق، گفته که واشنگتن نباید اجازه دهد یک فرد نزدیک به ایران وزیر نفت جدید عراق شود.

یک سناتور آمریکایی: نباید فردی نزدیک به ایران، وزیر نفت عراق شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید عراق به دنبال انتخابات ۲۲ اردیبهشت همچنان ادامه دارد، یک قانونگذار آمریکایی بر لزوم مداخله واشنگتن در زمینه تعیین وزیر نفت آتی عراق تاکید کرده است.

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و یکی از نامزدهای انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا در اظهارنظری مداخله جویانه در امور عراق، اظهارنظری جنجالی درباره تعیین وزیر نفت این کشور کرده است.

این عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در ادبیاتی ضد ایرانی گفت: «باید حواسمان به وزارت نفت عراق باشد. برای ایران حضور یک حامی این کشور در این منصب، اهمیتش تقریبا برابر با اهمیت منصب نخست‌وزیری عراق است».

وی ادامه داد: «اگر کسی که مورد حمایت ایران است به منصب وزارت نفت عراق برسد، این موضوع سبب یک منبع درآمد برای ایران و همچنین ابزاری برای دور زدن تحریم‌های آمریکا تبدیل می‌شود».

ادعای این قانونگذار ارشد آمریکایی در حالی مطرح شده که دخالت‌های واشنگتن در زمینه تشکیل دولت جدید عراق از فردای اعلام نتیجه انتخابات عراق آغاز شده و این دخالت‌ها همچنان ادامه دارد.

در همین راستا «برت مک گورک» نماینده ویژه آمریکا در آنچه که «ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش» خوانده می‌شود، سفرهای مکرری به بغداد و اربیل کرده و با گروه‌های مختلف سیاسی دیدار داشته است.

همچنین مقام‌های آمریکا از قبیل وزیر خارجه  این کشور بعد از انتخابات عراق بارها با نخست‌وزیر عراق و همچنین نخست‌وزیر منطقه کردستان این کشور درباره تشکیل دولت جدید رایزنی‌های حضوری و تلفنی داشته‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.