البرز- هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا نامه وزارت کشور و عدم موافقت شخص وزیر با ماموریت سیروس شفقی به عنوان شهردار منتخب کرج ومشکلات موجود در آسفالت معابر شهری را مورد بررسی قرار دادند.

اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص انتخاب شهردار چهارشنبه هفته آینده/دست‌های پنهان مانع فعالیت کارخانه آسفالت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز چهارشنبه با حضور نمایندگان مردم در پارلمان شهری برگزار شد.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور این جلسه اظهار کرد: یکی از وظایف شورا نظارت بر تخلفات مدیریت شهری است چراکه تخلفاتی از نیروهای شهرداری در سازمان‌ها گزارش شده است.

 وی با اشاره به شایعات تخلف برخی از نیروهای شهرداری کرج در سازمان‌های تابعه گفت: از رئیس شورا می‌خواهم تا مسئولان بازرسی شهرداری را به صحن دعوت کند تا در رابطه با این تخلفات‌ گزارش بدهند.

خستو ادامه داد: بایستی بازرسان با شورا ارتباط دو سویه داشته باشند و قبل از اینکه دیگران از تخلفات آگاه شوند شورا در جریان باشد.

محمدرضا احمدی‌نژاد سرپرست شهرداری کرج در ادامه جلسه با ارائه گزارش عملکرد شهرداری کرج گفت: در شهریور درآمد مالی تا حدودی رو به رشد بوده اما نسبت به ماه های گذشته کمتر بود.

وی از پرداخت یک میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک شهر اشاره کرد و گفت: در خصوص پروژه‌های عمرانی در پروژه خط چهار حصار، قطعه اول به طول ۴۰۰ متر اصلاح‌شده و اجرای عملیات قطعه دوم هم از محدوده پارک حیات‌وحش از هفته آینده آغاز می شود.

احمدی نژاد در بخشی دیگری از سخنانش به کمبود  تأمین قیر برای آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: در مورد تخصیص بودجه و خریداری قیر با مشکل مواجه هستیم چراکه در شرایط اوضاع اقتصادی عرضه قیر با دلار ۱۶ هزارتومانی برای تولیدکننده داخلی به‌صرفه نیست، و صادرات بالای قیر برای تزریق به بودجه در کشور صورت گرفته که این عوامل باعث کمبود و بالارفتن قیمت قیر شده است.

احمدی‌نژاد در خصوص اختصاص  ۹۰۰ تن قیر رایگان از سوی دولت به استان البرز، اشاره کرد و گفت: این میزان قیر برای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری استفاده می شود که سهم بافت فرسوده کرج ۱۶۰ تن است.

منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر کرج در واکنش به سخنان شهردار کرج در خصوص  فعالیت  کارخانه آسفالت، گفت: سال گذشته شش میلیارد تومان برای خرید آسفالت پیش‌بینی شد اما از فعالیت این کارخانه جلوگیری شده است.

وی افزود: در مورد  فعالیت کارخانه آسفالت دست‌های پنهان و آشکار وجود دارد که نمی‌گذارد فعالیت کند و شورای شهر بر این موضوع باید نظارت کامل داشته باشد همچنین بحث درآمد و کنترل هزینه از مهم‌ترین وظایف شهرداری کرج است.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج نیز در ادامه گفت: عمده‌ترین مصرف‌کننده قیر کلان‌شهرها هستند و رشد قیمت قیر تأثیر زیادی بر کند شدن روند اجرای عملیات آسفالت داشته است.

زارع با اشاره به اینکه شش ماه از سال گذشته است و شهرداری کرج درآمد چندانی کسب نکرده است گفت: شهرداری باید گزارش درآمد و هزینه‌ها را ظرف هفته آینده به شورا ارائه و در صحن اعلام کند.

در ادامه جلسه  اعضای شورای شهر کرج نامه وزارت کشور و عدم موافقت شخص وزیر با ماموریت سیروس شفقی به عنوان شهردار منتخب کرج  را مورد بررسی قرار دادند.

 محمد حسین خلیلی اردکانی در این مورد گفت: از مسئولان وزارت کشور خواستاریم تا دردهای شهر کرج را ببینند و مشکلات شهرداری کرج را درک کنند چرا که هدایت ده هزار پرسنل شهرداری چیزی نیست که از فرمانداری کرج و اداره آن کمتر باشد.

سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج هم با بیان اینکه من قبلا هم گفته بودم فرماندار کرج قبل از کاندید شدن به سمت شهرداری کرج بایستی استعفا خود را اعلام کند، گفت: با وجود اینکه شورای شهر پنجم از افراد تحصیل کرده شکل گرفته اما باید بدانند که طبق قانون وقتی شخصی از مدیران دولتی قرار است در سمتی از جمله شهرداری کرج حاضر شود نخست باید از سمت دولتی خود انصراف دهد.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج با بیان اینکه بیشتر مسائل پیش آمده در خصوص عدم موافقت با ماموریت سیروس شفقی به عنوان شهردار منتخب کرج سیاسی است، گفت: بایستی یک تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شود.

وی افزود: مسئولان وزارت کشور تاکید کردند قبل از انتخاب سیروس شفقی به عنوان شهردار متتخب کرج، شورای شهر کرج بایستی تعاملات لازم با وزارت کشور داشته باشد.

 در پایان مقرر شد برای حل  مشکلات موجود در خصوص انتخاب شهردار  در جلسه روز چهارشنبه هفته آینده تصمیم نهایی گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.