یک مقام مسئول گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌ها، قیمت قزل آلا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ تا ۵۵ درصد در بازار افزایش یافت.

افزایش ۵۰ تا ۵۵ درصدی قیمت قزل آلا نسبت به مدت مشابه سال قبل

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، آرش نبی‌زاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی، از افزایش ۵۰ تا ۵۵ درصدی قیمت قزل آلا نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به آنکه اکثر نهاده‌های بخش آبزیان با ارز آزاد وارد می‌شود، از این رو قیمت قزل آلا به سبب افزایش نرخ نهاده‌ها دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قیمت ماهی تابع عرضه و تقاضاست، افزود: با توجه به آغاز فصل صید و ورود ماهی های دریایی به بازار  پیش‌بینی می‌شود که قیمت قزل آلاکاهش یابد.

نبی‌زاده نرخ هر کیلو قزل آلا سر مزرعه را ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب هزینه‌های حمل و سود مغازه دار هر کیلو قزل آلا با نرخ ۲۴ تا ۲۵ هزارتومان در خرده فروشی عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت تولید قزل آلا بیان کرد: با توجه به خشکسالی و محدودیت تأمین خوراک نهاده‌ها، تولید همانند میزان سال گذشته ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزارتن خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: اگرچه امسال انگیزه صادرکنندگان به سبب نوسان نرخ دلار افزایش پیدا کرده است، اما میزان صادرات بسته به شرایط تولید دارد که از این رو پیش بینی می شود میزان صادرات از ۱۰ تا ۱۵ هزارتن فراتر نخواهد رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.