یک مقام مسئول گفت: با اعلام ممنوعیت صادرات، قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت.

کاهش ۱۵۰۰ تومانی قیمت گوجه فرنگی در بازار

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه عرضه سیب زمینی ناشی از صادرات این محصول به میدان مرکزی میوه و تره بار کاهش یافته است، اظهار کرد: عده‌ای این محصول را با نرخ  هر کیلو ۲ هزار تومان سرمزرعه برای صادرات خریداری می‌کنند که این جو روانی منجر به افزایش قیمت در بازار داخل شده است.

وی قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره با را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که هم اکنون هر کیلو محصول با نرخ ۴ هزار و بالاتر در  مغازه های سطح شهر عرضه می شود.

صابری صادرات سیب زمینی را عامل اصلی گرانی قیمت در بازار دانست و گفت: از مسئولان ذی ربط انتظار می رود که صادرات این محصول را همانند گوجه فرنگی ممنوع اعلام کنند چرا که با ادامه این روند شاهد افزایش بیشتر نرخ سیب زمینی در بازار خواهیم بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان از افت قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و افزود: در روزهای اخیر با اعلام ممنوعیت صادرات، قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت.

وی ادامه داد: تا قبل از اعلام ممنوعیت صادرات، قیمت هر کیلو گوجه فرنگی به ۵ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار رسیده بود که با توقف صادرات، نرخ این محصول به ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

به گفته صابری در پایان با رفع مشکلات حمل و نقل و اعتصاب کامیون داران پیش بینی می شود که قیمت گوجه فرنگی به نرخ های قبل در بازار بازگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اقتصاددان اعتدال ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    0 0
    ظاهرا بود و نبود حسن روحانی تفاوتی ندارد .