بنیاد فرهنگی رضوی با هدف رفع نیازها و تنگناهای آموزشی و دستیابی به خودکفایی آموزشی جامعه اسلامی از طریق تربیت و آموزش نیروی انسانی شایسته، متعهد و کاردان با گسترش ارائه خدمات، مدارس امام رضا(ع) را از پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه راه‌اندازی کرده است.

سبک زندگی مومنانه در دنیای معاصر الگوی دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، حسین باغگلی مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، تربیت دینی را یکی از راهبردهای اصلی آموزش در مدارس امام رضا(ع) عنوان کرده است. در ابتدای سال تحصیلی جدید، برای آشنایی بیشتر با روش فعالیت مدارس امام رضا(ع) مدیران اجرایی، مدیران مدارس و دانش‌آموزان این مدارس، در حاشیه مراسم افتتاح سال تحصیلی مدارس امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، گزارشی تهیه شده که در ادامه می‌خوانید.

*مراسم ورود به سال تحصیلی
عبدالله ظریف معاون آموزشی بنیاد فرهنگی رضوی در حاشیه مراسم افتتاح سال تحصیلی مدارس امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار کرد: «در سال‌های گذشته تنها برای تعداد معدودی از مقاطع تحصیلی، مراسم در حرم رضوی برگزار می‌شد اما امسال این مراسم برای همه مقاطع مدارس امام رضا(ع) انجام شد. برنامه‌ای که از مقطع پیش‌دبستانی با حضور در کبوترانه و پایگاه آداب زیارت آغاز شد و دانش‌آموزان سایر مقاطع به همراه والدین خود در مراسم آغاز سال تحصیلی در حرم رضوی شرکت کردند». وی با تاکید بر رویکردهای تربیتی بنیاد فرهنگی رضوی تصریح کرد: «ترویج سبک زندگی و فرهنگ رضوی در مدارس امام رضا(ع) بسیار مورد توجه است».

*ترویج تحقیق و پژوهش میان دانش‌آموزان
جلال صداقت مدیر واحد ۳ دبیرستان امام رضا(ع) نیز عنوان کرد: «رویکرد فرهنگی و تربیتی در مدارس امام رضا(ع) یکی از اولویت‌های آموزشی است و در سال تحصیلی جدید نیز با همین رویکرد برنامه‌ریزی‌های آموزشی را اجرا خواهیم کرد». وی ادامه داد: «یکی از راهبردهای آموزشی بنیاد فرهنگی رضوی در سال تحصیلی جاری، ترویج تحقیق و پژوهش میان دانش‌آموزان بوده و رویکردهای علمی و آموزشی در مدارس امام رضا(ع) بر همین اساس برنامه‌ریزی‌شده است». صداقت بیان کرد: «هدف تربیتی دانش‌آموزان در مدارس امام رضا(ع) زیست مؤمنانه است تا سبک زندگی دینی را در مدارس بیاموزند». وی خاطرنشان کرد: «برنامه‌ریزی آموزشی مدارس امام رضا(ع) برای سال تحصیلی جدید با برگزاری جلسات کارشناسی در بنیاد فرهنگی رضوی انجام ‌شده و از ابتدای مهر ماه پیاده‌سازی می‌شود».

منبع: بنیاد فرهنگی رضوی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.