جمال خاشقجی در پیامی توییتری به باج‌خواهی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس واکنش نشان داد.

فعال معارض سعودی: بزرگترین تهدید علیه کشورهای عربی، رئیس‌جمهوری مثل ترامپ است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جمال خاشقچی» نویسنده و فعال معارض عربستان سعودی در واکنش به باج‌خواهی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از کشورهای عربی منطقه به بهانه دفاع دولت واشنگتن از آنها، نوشت: «ترامپ هر از گاهی توییت می‌کند که از ما حمایت می‌کند و ما بایستی هزینه بپردازیم تا این حمایت ادامه یابد!! چه کسی ما را در مقابل چه کسانی حمایت می‌کند؟ باور دارم بزرگ‌ترین خطری که برای کشورهای عربی خلیج فارس و نفت آن‌ها وجود دارد رئیس جمهوری مانند ترامپ است که در ما چیزی جز چاه‌های نفت نمی‌بیند تعجب می‌کنم که چنین سخنانی از سوی ترامپ با واکنش رسمی روبرو نمی‌شود.»

طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، در چارچوب سیاست‌های منفعت‌طلبانه‌اش درقبال برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، اظهار داشت امارات، عربستان و قطر میلیاردها دلار برای کمک به سوریه و یمن متعهد شده‌اند.

ترامپ دو روز قبل از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در پیامی توییتری نوشت: «این کشورهای( عربی) به خاطر حمایت‌های آمریکا مدیون این کشور هستند و بدون حمایت آمریکا یک هفته هم دوام نمی‌آورند.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.