سرمربی تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد اینکه تماشاگران دو تیم پرطرفدار پایتخت فردا و در دربی ۸۸ تهران حضوری برابر در ورزشگاه خواهند داشت، بهترین تصمیم بوده است.

شفر: توانایی شکست دادن پرسپولیس را داریم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار استقلال برابر پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: همیشه در حالت عادی به همه خبرنگاران دست می‌دادم، اما امروز تعداد شما بسیار زیاد است و این کار ممکن نیست. قبل از هر چیز باید بگویم دیشب میهمانی خوبی از سوی باشگاه ترتیب داده شده بود که همه عوامل باشگاه و پیشکسوتان در آن حضور داشتند و اتفاق بسیار خوبی بود.

افتخار می‌کنم که جزئی از خانواده استقلال هستم
وی در ادامه افزود: شب گذشته از کادر فنی، مدیریت باشگاه، بازیکنان، افراد بزرگ و پیشکسوتی چون علی جباری، نصرالله عبداللهی، جواد قراب و بسیاری از بازیکنان قدیمی حضور داشتند. از این بابت خوشحالم که باشگاه بازیکنان قدیمی را فراموش نکرده است و افتخار می‌کنم که جزئی از این خانواده هستم. مدیرعامل استقلال در مورد گذشته و آینده باشگاه صحبت کرد. صحبت‌هایی در مورد آینده کرد که برای من مهم بود. مدیرعامل باشگاه همه را حمایت کرد و ما هم حمایت‌مان را از او اعلام می‌کنیم. ما تیم خوبی برای آینده می‌سازیم، تیمی که شامل بازیکنان باتجربه و بااستعداد خواهد بود، بازیکنانی که بتوانند خوب یاد بگیرند. در باشگاه استقلال همه از مدیرعامل تا تدارکات با هم هستند.

دربی برای من بسیار فوق‌العاده است و واقعاً آن را دوست دارم
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به دربی۸۹ گفت: به خاطر بازی فردا باید بگویم که دربی برای من بسیار فوق‌العاده است و واقعاً آن را دوست دارم. دربی یک بازی بزرگ است که من به عنوان بازیکن و مربی چندین و چند بار آن را در کشورهای مختلف تجربه کرده‌ام، نمونه‌اش در آلمان. وقتی مربی جامائیکا بودم دیدار ما با آمریکا یک دربی به حساب می‌آمد که ما آن مسابقه را ۲ بر یک بردیم. دربی آنقدر اهمیت دارد که قبل از بازی ما با نساجی شما از دربی سؤال می‌کردید و این یعنی تب دربی همه جا را فرا گرفته بود. الان هم می‌بینید که در نشست خبری چقدر خبرنگار حضور دارد. باید بگویم اینکه در ورزشگاه نیمی از تماشاگران پرسپولیسی باشند و نیمی از تماشاگران استقلالی، یک اتفاق خیلی خوب است. ما تعدادی بازیکن جوان برای بازی فردا در اختیار داریم که در تیم‌های قبل‌شان تجربه بازی در حضور چهار پنج هزار تماشاگر را دارند، اما فردا دربی را در یک ورزشگاه پر از تماشاگر تجربه خواهند کرد. برای همین ما سعی کردیم تیم را جدا از مسائل تاکتیکی از نظر روحی روانی هم آماده این بازی مهم کنیم.

کیفیت بردن دربی را داریم و باید شجاعانه بازی کنیم
شفر ادامه داد: ما بازی‌های مختلف پرسپولیس را آنالیز کردیم، از جمله دو دیدار این تیم برابر الدحیل قطر را. بازیکنان پرسپولیس به خوبی پرسینگ می‌کنند. آنها در تهران برابر الدحیل به خوبی این تیم را پرس کردند. شاید ۹۲ دقیقه، ۹۳ دقیقه، ۹۴ و ۹۵ دقیقه بازی به طول بکشد و مهم این است که بجنگیم. باید نظم تاکتیکی‌مان را حفظ کنیم و بازیکنان توان‌شان را برای تیم و همبازی‌های خود بگذارند. ما از مسابقات آسیا خارج شدیم، اما کیفیت بردن دربی را داریم و باید شجاعانه بازی کنیم. می‌دانم ۵۰ هزار نفر در ورزشگاه و میلیون‌ها نفر بیرون از ورزشگاه از ما حمایت می‌کنند. ما با حمایت آنها می‌توانیم جلو رفته و نتیجه بگیریم.

می‌دانم بازیکنانم همه توان‌شان را در زمین می‌گذارند
وی خاطر نشان کرد: بعد از تمرین عصر امروز، ۱۱ نفر را انتخاب می‌کنم، اما در یکی دو پست شرایط هنوز صددرصد نیست. با این وجود می‌دانم بازیکنانم همه توان‌شان را در زمین می‌گذارند. دربی هیجان بسیار بزرگی نه تنها داخل زمین، بلکه بیرون از زمین دارد. امیدوارم همان‌طور که سال گذشته دربی بدون مشکل برگزار شد، امسال هم به خوبی برگزار شود و نه مشکلی برای تماشاگر به وجود بیاید و نه داور. باید همیشه به داور احترام گذاشت و اجازه ندهیم مشکلی که برای یکی از داوران افتاد تکرار شود. امیدوارم دربی به‌گونه‌ای برگزار شود که تماشاگران بدون مشکل ورزشگاه را ترک کنند.

همیشه آنچه را که در تمرینات مرور می‌کنیم در زمین خیلی خوب اجرا نمی‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که «تیم شما بهترین بازی خود را در این فصل مقابل السد در قطر ارائه کرد، در دیداری که شما از یک هافبک دفاعی استفاده کردید. آیا بهتر نیست در دیدارهای آینده این کار را انجام دهید و آیا در دربی همین تفکر را خواهید داشت یا مجدداً با دو هافبک دفاعی راهی میدان خواهید شد؟»، خاطر نشان کرد: از سؤال شما خیلی خوشحال شدم و می‌توانم خیلی زیاد در مورد این مسئله صحبت کنم. ما در هر بازی از دو پوزیشن در مرکز میدان استفاده می‌کنیم؛ یکی پوزیشن شماره شش و جلوتر از آن پوزیشن‌های شماره هشت و ۱۰. مشکل این است که باید در حالت دفاع یکی به پوزیشن شش اضافه شود و در زمان حمله نیز او در کار حمله شرکت کند. ما پارسال با امید (ابراهیمی) و فرشید اسماعیلی خیلی خوب این کار را انجام دادیم و الان علی کریمی و فرشید این کار را انجام می‌دهند. در واقع فرشید باید زمان دفاع به عقب برگردد و در آن صورت ما دو هافبک دفاعی داریم و در زمان حمله به خط حمله اضافه می‌شود. کاری که در قطر و مقابل تراکتورسازی فرشید خیلی خوب انجام داد، حتی دیدید در بازی با تراکتورسازی یک گل با همکاری خوب با تبریزی به ثمر رساند. گاهی وقت‌ها آنچه را که در تمرینات مرور می‌کنیم، در زمین خیلی خوب اجرا می‌کنیم، اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد.

حضور ۵۰ - ۵۰ تماشاگران در دربی بهترین تصمیمی بود که اتخاذ شد
شفر در مورد اینکه باشگاه استقلال با قانون ۹۰ به ۱۰ درصد تماشاگران میزبان و میهمان مخالفت کرده است، گفت: دربی ۹۰ به ۱۰ درصد نیست و ۵۰ به ۵۰ است. این بهترین تصمیمی بود که اتخاذ شد، چرا که حضور ۹۰ درصد از هواداران پرسپولیس یا استقلال اتفاق خوبی نیست. اوایل که به اینجا آمده بودم عکسی از ورزشگاه دیدم که نصفی از آن آبی بود و نصفش قرمز و اتفاق خوبی بود.

چشمی نیاز به حمایت دارد و حمایت کامل من را هم خواهد داشت
وی در مورد اینکه روزبه چشمی اخراجش باعث حذف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شد و آیا برای دربی این بازیکن آماده است یا خیر، گفت: پس از بازی با السد با روزبه در مورد کارت‌های او صحبت کردم. مهم کارت اول بود که با داور صحبت کرد. وقتی با داوری از سنگاپور، اندونزی یا مالزی روبه‌رو هستید نباید با آنها صحبت کنید. باید لبخند زده و بگذرید. روزبه مدافع و هافبک خوبی است و برابر مراکش بازی خوبی انجام داد. او نیاز به حمایت دارد و حمایت کامل من را هم خواهد داشت.

تذکر مدیررسانه‌ای استقلال در مورد یک سؤال
خبرنگاری در مورد مارکوس نیومایر از شفر سؤال پرسید که این بازیکن از سال ۲۰۱۱ که مصدوم بوده و آیا گرفتن چنین بازیکنی ریسک نبوده است که در این لحظه مدیر رسانه‌ای تیم استقلال گفت: بهتر است درباره بازی فردا سؤال بپرسید. در این رابطه دکتر نوروزی توضیح داده است.

از کجا می‌دانید که ما مشکل تاکتیکی داریم؟!
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به سؤال خبرنگاری راجع به اینکه چرا تیمش در اجرای مسائل تاکتیکی مشکل دارد و آیا قرار است در دربی هم با همین مشکل تاکتیکی و عدم هماهنگی مواجه شوند، گفت: شما از کجا می‌دانید که ما مشکل تاکتیکی داریم؟!

همه چیز با فشار دادن یک دکمه بهتر نمی‌شود، بلکه زمان لازم است
شفر در ادامه راجع به اینکه آمار نشان می‌دهد تیمش نسبت به فصل گذشته در خیلی از مسائل تاکتیکی اُفت کرده است نیز خاطر نشان کرد: در حالت عادی نمی‌توانم در مورد گذشته حرفی بزنم، چرا که می‌خواهم راجع به آینده و مسائل پیشِ روی‌مان صحبت کنم، اما الان برای آخرین بار می‌گویم که تیم ما نسبت به فصل گذشته شش بازیکن اصلی خود را از دست داده است. من زمانی که به استقلال آمده‌ام گفتم نیاز به زمان است تا بهتر شویم و بعد از سه چهار ماه تیم خیلی خوبی ساختیم و به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کردیم. الان هم می‌گویم زمان احتیاج است تا این تیم شکل بگیرد. همه چیز با فشار دادن یک دکمه بهتر نمی‌شود، بلکه زمان لازم است. برای شما یک مثال می‌زنم؛ زبانی که با آن حرف می‌زنید فارسی است، اما اگر یک‌باره بگویند که باید انگلیسی صحبت کنید قطعاً برای فراگیری این زبان به زمان نیاز دارید. همین شرایط در تیم ما حاکم است. یک بازیکن از تیمی آمده است که وظیفه‌اش دفاعی بوده، اما اینجا باید هجومی کار کند یا تاکتیک تیمش روی ضدحمله بوده است، اما اینجا خیلی فرق می‌کند. برای همین می‌گویم باید زمان بگذرد تا به تیمی که می‌خواهید تبدیل شوید. پلی‌استیشن بازی نمی‌کنیم که من دکمه‌ای را بزنم که همه چیز تغییر کند. الان هم تأکید می‌کنم مطمئن باشید که این تیم را بار دیگر در کنار هم می‌سازیم، مثل سال قبل.

ما تلاش می‌کنیم و می‌جنگیم تا به هدفی که می‌خواهیم برسیم
وی تصریح کرد: زمانی که گواردیولا به منچسترسیتی رفت گفت که نیاز به زمان دارد، سپس دیدید که او با این تیم قهرمان شد. سرمربی دورتموند هم همین شرایط را داشت. هواداران استقلال شرایط را می‌دانند و احساس خوبی دارند. ما تلاش می‌کنیم و می‌جنگیم تا به هدفی که می‌خواهیم برسیم.

به برانکو علاقه دارم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارات برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس مبنی بر اینکه ترکیب استقلال را می‌داند، گفت: من برای شرکت در اجلاس AFC، سه روز را با برانکو بودم او انسان بسیار خوبی است. به او علاقه دارم.

مدیررسانه‌ای استقلال:‌ دربی هیچ تأثیری در آینده کاری شفر ندارد
خبرنگاری در نشست خبری این سؤال را پرسید که شکست در دربی قربانی داشته و از شفر پرسید که آیا نگران وضعیت خودش نیست که بار دیگر مدیر رسانه‌ای استقلال گفت بارها امیرحسین فتحی و اصغر حاجیلو حمایت کامل‌شان را اعلام کرده‌اند و دربی هیچ تأثیری در آینده کاری شفر ندارد.

هواداری که می‌گوید دربی را نمی‌بریم، هوادار خوبی نیست
شفر در مورد اینکه در نظرسنجی‌ها بیشتر به برتری پرسپولیس در دربی رأی داده‌اند، گفت: زمانی که هواداران استقلال بگویند دربی را نمی‌بریم، هواداران خوبی نیستند، همین‌طور هواداران پرسپولیس. هر هواداری باید در مورد تیم خودش اطمینان داشته باشد. دربی نه تنها در ایران و آسیا بلکه در جاهای دیگر دنیا بازتاب دارد. تعدادی از رسانه‌های آلمانی با من تماس گرفته و در مورد دربی سوال می‌کنند. شاید یک رسانه از آلمان برای دربی بیاید.

بیشتر نگران فراموش کردن تاریخ تولد همسرم یا سالگرد ازدواج‌مان هستم تا دربی
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خاتمه یادآور شد: اوایل حضورم در استقلال همه گفتند که باید دربی را ببریم. ما آنقدر خوب تلاش کردیم که پس از باخت مقابل پرسپولیس تشویق شدیم. اگر خوش‌شانس بودیم و صاحب پنالتی شده یا یکی از موقعیت‌ها را به گل تبدیل می‌کردیم، می‌توانستیم مساوی کرده یا ببریم. من نگرانی بابت دربی ندارم و تنها نگرانم که تاریخ تولد همسرم یا سالگرد ازدواجم را فراموش کنم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.