رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنرانی همایش سالیانه این حزب گفت که این حزب تیراندازی صهیونیست‌ها به مردم غیرمسلح فلسطین، زندانی کردن کودکان و شهرک‌سازی‌های صهیونیست را محکوم می‌کند.

جرمی کوربین: در صورت به‌دست گرفتن قدرت دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت که حزب کارگر انگلیس از راه حل دو دولتی برای مسئله فلسطین حمایت می‌کند و در صورت به دست گرفتن قدرت، دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

کوربین که در آخرین روز از همایش سالیانه حزب کارگر در شهر «لیورپول» در جمع هزاران نفر از هواداران حزب صحبت می‌کرد، درباره سیاست خارجی حزب تحت رهبری‌اش، گفت: «سیاست خارجی حزب کارگر را ارزش‌های ترقی‌خواهانه و همبستگی بین‌المللی پیش خواهد برد. این به معنی عدم ارتکاب مداخلات بی‌ملاحظه‌ای مانند عراق و لیبی است، این به معنی پیگیری گفت‌وگو پیش از تقابل است... به معنی حمایت از حقوق بشر و دموکراسی در همه جاست، نه فقط جایی که صرفه اقتصادی دارد.»

او با اشاره به کشتار اقلیت «روهینگیا» در میانمار، خطاب مقام‌های این کشور از جمله «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم، گفت: «از دولت میانمار می‌خواهیم از نسل‌کشی دست برداشته و اجازه دهد روهینگیا به خانه‌های خود بازگردند.»

کوربین که پیش از رهبری حزب کارگر از فعالان شناخته‌شده انگلیسی در زمینه حقوق فلسطینی‌ها بوده، در ادامه به اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «بگذارید چند کلمه‌ای هم درباره بی‌عدالتی جاری در حق مردم فلسطین صحبت کنم. حزب ما در محکوم کردن تیراندازی ارتش اسرائیل به سوی صدها معترض بدون سلاح و قانون تبعیض‌آمیز "دولت-ملت" اسرائیل، متحد است.»

وی افزود: «ادامه اشغالگری، گسترش شهرک‌های غیرقانونی و حبس کودکان فلسطینی منزجرکننده است. ما از راهکار دو دولتی حمایت می‌کنیم... اما اکنون ربع قرن پس از توافق اسلو، ما به هیچ وجه به صلح و عدالت نزدیک‌تر نشده‌ایم.»

او سپس در اظهاراتی بی‌سابقه که با تشویق ممتد حضار و تکان دادن پرچم توسط برخی از حاضران همراه شد، گفت: «این تراژدی همچنان ادامه دارد و جهان هم نظاره‌گر است... برای عملی کردن راهکار دو دولتی، ما به محض در اختیار گرفتن قدرت، دولت فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت.»

رهبر حزب کارگر انگلیس در مسائل مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) گفت با طرح کنونی دولت انگلیس مخالف است و حزب کارگر هرگز با عدم توافق در جدایی از بروکسل موافقت نخواهد کرد.

کوربین در ادامه تاکید کرد عدم توافق برگزیت فاجعه ملی است و اگر حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس نتواند به توافق با اتحادیه اروپا دست یابد، حزب کارگر بر برگزاری انتخابات سراسری زودتر از موعد تاکید خواهد کرد. 

او به فشار رسانه‌ها به او و حزب کارگر هم اشاره کرد و گفت: «به نظر میلیاردرها که اغلب رسانه‌های بریتانیا را در اختیار دارند، چندان از ما خوششان نمی‌آید... اینجا رسانه‌ها معمولا آزادند که دروغ یا بخشی از واقعیات را منتشر کنند و به جای مقابله با زورمندان، ضعفا را بدنام کنند.»

وی با بیان اینکه این حزب در برابر آزار اقلیت‌ها در انگلیس سکوت نمی‌کند، گفت احزاب راستگرا به دنبال یافتن مقصری برای پنهان کردن شکست نظام اقتصادی کنونی هستند، به همین دلیل علیه مسلمانان، پناهجویان، اقلیت‌ها، یهودیان و دیگران موضع می‌گیرند. او که از سوی رسانه‌ها به یهودستیزی متهم شده، ابتدا با محکوم کردن آزار یهودیان و تأکید بر مبارزه با هرگونه یهودستیزی در حزب کارگر، به اسلام‌ستیزی هم اشاره کرد.

او گفت: «حزب ما هرگز در برابر اسلام‌ستیزی فزاینده سکوت نخواهد کرد، چه از سوی راستگرایان در خیابان باشد، چه از سوی وزیر خارجه سابق.»

اشاره کوربین به اظهاراتی که چندی قبل از سوی «بوریس جانسون» وزیر خارجه مستعفی انگلیس علیه زنان محجبه مطرح شد. اظهارات توهین‌آمیز وی با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی جمعیت مسلمان انگلیس مواجه شد، اما او بابت این اظهارات عذرخواهی نکرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.