رئیس حزب چپگرای "کارگر" انگلیس اعلام کرد که در صورت پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی آتی این کشور، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

کوربین: اگر نخست وزیر شوم کشور فلسطین را به رسمیت می شناسم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جرمی کوربین در سخنرانی خود در کنگره سالانه حزب کارگر در شهر بندری لیورپول خاطر نشان کرد که «حزب ما یک‌صدا و یکپارچه اعدام صدها تظاهرات کننده بی‌گناه فلسطینی در غزه به دست نظامیان اسرائیلی را محکوم می کند... این رژیم به اشغالگری، شهرک سازی غیر قانونی و زندانی کردن کودکان؛ که همگی نقض آشکار حقوق بشر هستند، ادامه می دهد. ما از راهکار تشکیل دو کشور حمایت می کنیم و برای اجرای عملی این سیاست، به محض تشکیل کابینه جدید، کشور فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت.»

در حال حاضر حزب محافظه کار حاکم بر انگلیس به خاطر مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره شروط خروج بریتانیا از این اتحادیه (برگزیت) با بحران شدیدی مواجه است که می تواند منجر به کناره گیری "ترزا می" نخست وزیر از سمت خود و زمینه ساز دعوت به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شود.

حزب کارگر انگلیس اخیرا نیز طرحی را به تصویب رسانده بود که در آن از دولت لندن خواسته شده است از فروش سلاح به رژیم صهیونیستی خودداری کرده و بودجه های مازاد خود را به آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" تحویل دهد.

در جریان کنگره سالانه حزب کارگر پرچم های فلسطین به اهتزاز درآمد و انتقادات تندی از رژیم صهیونیستی به خاطر توسل بی رویه به زور برای سرکوب تظاهرات های مسالمت آمیز حق بازگشت که از ماه ها پیش در مرزهای باریکه غزه برگزار می شود، صورت گرفت.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" با انتقاد از این اقدام حزب کارگر انگلیس، آنرا به سامی ستیزی متهم کرد و انتقادات این حزب به رهبری جرمی کوربین از رژیم صهیونیستی و سیاست های آن در راستای "یهودی ستیزی" صورت می گیرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.