خراسان شمالی- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: فرهنگ سازی استفاده بهینه از منابع آب موجود لازمه مواجهه با ابعاد مختلف مشکلات و شرایط کم آبی در استان است.

 فرهنگ سازی استفاده بهینه از منابع آب، لازمه مواجهه با کم آبی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، سیدابراهیم علوی افزود: استان دچار کم آبی است و برای مواجهه با کم آبی نیازمند همراهی مردم و ایجاد آمادگی های فرهنگی در سطح جامعه هستیم.

وی گفت: تغییر رژیم رودخانه، نوع بارش، اقلیم، اضافه برداشت از رودخانه ها و چاهها ، حفر چاه غیر مجاز، توسعه سطح زیر کشت در بالادست رودخانه ها و سدهای استان از جمله عوامل ریشه ای تشدید کننده بحران کم آبی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: مجموعه عوامل مذکور موجب عدم آمادگی برای مقابله با بحران کم آبی در استان شده است.

وی گفت: حل ریشه ای مشکلات منابع آب از جمله انسداد چاههای غیر مجاز و جلوگیری از حفر مجدد آن نیازمند برنامه جامع و ارائه جایگزین های مطمئن برای ادامه معیشت جوامع کشاورزی است و این مهم محقق نمی شود مگر با استراتژی یکسان در استان.

علوی تاکید کرد: تدوین و اجرای استراتژی سازگاری با کم آبی در استان به ویژه در بخش فرهنگ سازی، نیازمند جهت دهی مطلوب به اعتبارات است و با تحقق آن، مردم استان از دستاوردهای مدیریت پیوسته منابع آب بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.