سناتور بلندپایه روس گفت، ادعای نخست وزیر اسرائیل در مورد وجود انبار مواد هسته‌ای در تهران، اتهام‌زنی دیگری در راستای دشمنی معروف اسرائیل با ایران است و بازرسی‌های متعدد آژانس تاکنون هیچ نقضی را مشاهده نکرده است.

ادعای نتانیاهو درباره انبار هسته‌ای "جنبه اتهام‌زنی" دارد/ آژانس ده‌ها بار از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» یادآور شد، اسرائیل اگر اطلاعاتی درباره انبار مواد هسته ای در تهران دارد، باید آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهد تا کارشناسان این سازمان بتوانند این مسئله را بررسی کنند، درغیر این صورت چنین ادعایی ارزشی ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته از تریبون سازمان ملل مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیلی از وجود انبار مخفی تجهیزات و مواد هسته‌ای در تهران خبر داده‌اند. مقامات جمهوری اسلامی در زمان سخنرانی نتانیاهو، به نشانه اعتراض، سالن را ترک کردند.

کاساچوف گفت: «به طور کلی چنین اظهاراتی، به عقیده من، بیشتر در راستای رویارویی معروف بین اسرائیل و ایران است و این ادعا نیز سوژه دیگری علیه تهران از سوی نتانیاهو محسوب می‌شود.»

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه باید به اطلاعات واکنش نشان داد، افزود: «برای من پاسخ به این سئوال کاملاً واضح است، باید از طرف اسرائیلی خواست تا این اطلاعات را اگر واقعا وجود داشته باشند، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهد تا کارشناسان این سازمان بتوانند صحت و سقم آن را بررسی کنند. بدون چنین اقدامی، این سخنان تنها جنبه حدس و گمان و اتهام زنی خواهند داشت.»

این سناتور روس یادآور شد که طی ماه‌های گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از ده‌ها بار از تاسیسات هسته‌ای مختلف در ایران بازرسی بعمل آورده و در هیچ یک از آنها هیچ موارد نقضی مشاهده نشده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.