نائب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: نان دولتی طی چند روز گذشته تغییر قیمت نداشته و قیمت‌ها براساس نرخنامه آذرماه ۹۳ است.

قیمت نان تا اردیبهشت سال آینده افزایش نمی‌یابد/ نان دولتی افزایش قیمتی نداشته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حبیبی  گفت: قیمت نان سنگگ دولتی ۶۵۰ تومان است و این قیمت از ۴ سال گذشته تغییری نکرده است.

نائب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد افزود: خبری مبنی بر افزایش قیمت نان دولتی وجود ندارد و آن نان آزاد است که هر روز نانوایی‌ها یک قیمتی برای آن تعیین می‌کنند.

وی یادآور شد: نان دولتی طی چند روز گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشته است و از آذر ماه سال ۹۳ که نرخنامه داده شده، افزایشی در قیمت نان نداشته‌ایم و اگر نانوایی بیشتر از نرخ دولتی قیمت نان را افزایش دهد پلمپ می‌شود.

حبیبی با اشاره به اینکه اول اردیبهشت ماه هرسال نامه‌ای از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌آید که قیمت نان با توجه به هزینه‌های جانبی و افزایش بیمه و هزینه کارگر و افزایش قیمت آب، برق و گاز تعیین شود که متاسفانه دستور از تهران می‌آید و نانوا به مشکل برخورده است و تا اردیبهشت سال آینده با توجه به این مساله قیمت نان افزایش پیدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه دولت ۴ سال است نرخنامه جدیدی برای نانوایی‌ها نداده است نانوایان هر روز به سمت آزادسازی می‌روند چراکه قیمت نان را خود تایین می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با بیان اینکه دولت برای هرکیلوگرم آرد ۴۵۰ تومان یارانه به نانوایی‌های آزاد می‌دهد، ادامه داد: دولت برای کالایی اگر رایانه بدهد می‌تواند در نرخ‌دهی کالا دخیل باشد همچنین دولت به نانوایی‌های دولتی برای هرکیلوگرم آرد ۶۵۰ تومان یارانه می‌دهد.

حبیبی  بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد نانوایی‌های سطح شهر مشهد آزادپز هستند و نانوایی‌ها داوطلبانه به سمت آزادپز شدن می‌روند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.