معاون وزیر خارجه ایران با تمسخر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ادعای تازه وی علیه ایران گفت: عده‌ای نتانیاهو را سرکار گذاشته‌اند و این بار به دوقوزآباد ارجاعش داده‌اند.

عراقچی:عده‌ای نتانیاهو را سرکار گذاشته‌اند و این‌بار به "دورقوزآباد" ارجاعش داده‌اند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعاهای تازه نتانیاهو درباره وجود یک سایت هسته‌ای در روستای تورقوزآباد گفت: جدا من فکر میکنم یک عده‌ای دارند نتانیاهو را سرکار میگذارند. 

عراقچی که در کنار ظریف در حال مصاحبه با صدا و سیما بود با خنده تمسخر آمیز گفت: «این دفعه دیگه نتانیاهو را به تورقوزآباد ارجاع داده‌اند، حدس میزنم یه عده‌ای او را سرکار گذاشته اند.»

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل نمایش تازه‌ای به راه انداخت و با نمایش تصاویری مدعی شد که تل‌آویو انبار تازه‌ای از تجهیزات هسته‌ای شناسایی کرده است.

نتانیاهو در این سخنرانی با تکرار ادعای سرقت اسناد هسته‌ای از ایران، با نشان دادن تصاویری از یک ساختمان در «تورقوز آباد»، مدعی شد که ایران در نزدیکی تهران تجهیزات هسته‌ای دارد که آن را به آژانس گزارش نکرده است. این در حالی است که به گفته او این تصاویر مدت‌هاست که در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته و این نهاد واکنشی به آن‌ها نداشته است.

وی در بخشی از سخنرانی‌اش گفت: «سه سال پیش من در اینجا تنها کسی بودم که با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کردم... ما با این توافق مخالف بودیم چراکه تهدیدی برای ما بود و مسیر ایران به سمت سلاح اتمی را هموار می‌کرد.»

نتانیاهو با متهم کردن اروپا به تلاش برای جلب رضایت ایران، از اتحادیه اروپا به دلیل «کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها» انتقاد کرد و گفت اروپا باید از تاریخ درس بگیرد.

در حالی که نتانیاهو ابتدا گفته بود پارسال اقتصاد ایران رشد چشمگیری داشته و حالا تحریم‌ها موجب سقوط ارزش ریال شده، اما بعدا گفت برجام دستاوردی برای مردم ایران نداشته و آن‌ها معتقدند که سرمایه‌های آن هدر می‌رود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گفت: «برجام یک نکته مثبت داشته، آن هم اینکه اسرائیل و اعراب را به میزانی که هیچ‌گاه قابل تصور نبود، به هم نزدیک کرده است.»

انتقاد از تشیکلات خودگردان فلسطین، تأکید بر «دموکراتیک و یهودی» بودن رژیم صهیونیستی و حمله به نهادهای مختلف سازمان ملل متحد از جمله دیگر بخش‌های سخنرانی نتانیاهو بود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.