قم- آیت الله سید هاشم حسینی‌بوشهری گفت: رؤسای قوا برای مشکلات اقتصادی چاره‌اندیشی کنند و دولتمردان از اقتصاددانان برجسته برای برون‌رفت از بحران استفاده کنند.

امام جمعه قم:رؤسای قوا برای مشکلات اقتصادی چاره‌اندیشی کنند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، "آیت الله سید هاشم حسینی‌بوشهری" ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم با اشاره به ویژگی های تقوا اظهار کرد: تقوا یک پناهگاه استوار است و همیشه باید تقوا را ملاک زندگی خودمان بدانیم، هر اقدامی که به تحقق عدالت اجتماعی بیانجامد، مصداق بارز معروف است.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی دارای وجوهی است ادامه داد: از شاخصه های عدالت اجتماعی، شایسته سالاری است، بر این اساس هر کسی در جایگاه متناسب خود باید قرار بگیرد، اگر این مساله ملاک عمل قرار می گرفت، بسیاری از مشکلات در جامعه حل می شد.

امام جمعه قم افزود: شاخص دیگری برای عدالت اجتماعی توجه ویژه به حقوق نیازمندان و افراد فقیر است، فقر در میان تلخی های زندگی، تلخ ترین چیز است و گاهی شاهد بروز فقر در جامعه هستیم. براساس روایات فقر هرچند کم هم در جامعه زیاده جلوه می کند و نباید شاهد چنین پدیده ای در جامعه اسلامی باشیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ضعف در دین را جزو پیامدهای فقر دانست و تصریح کرد: اگر عدالت اجتماعی در جامعه محقق شود، فقر در جامعه از بین خواهد رفت، هر جا که عدالت اجتماعی نباشد، فقر وجود خواهد داشت. متاسفانه اکنون شاهد هستیم برخی از فقر در جامعه رنج می برند، اما برخی ثروت های بسیار فراوان دارند.

وی ادامه داد: ملت ایران ملت عاشورایی است و این نشان می دهد که ملت ما می تواند از گردنه های سخت عبور کند و دشمن را ناکام بگذارد، ملت ایران با وجود تمام سختی ها در برابر تهدیدات دشمن خواهد ایستاد.

امام جمعه قم افزود: اگر صلابت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت نبود و افشاگری چهره نفاق توسط این بزرگواران صورت نمی گرفت، واقعه عاشورا تحریف می شد.

مبادا واقعیت های دوران دفاع مقدس تحریم شود

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به ویژگی های دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در آن دوران دشمن با کمک کشورهای مختلف به ایران حمله کرد، اما کشورمان با پشتوانه ملت توانست بر دشمن پیروز شود، اگر واقعیت های آن دوران بیان نشود، دشمن واقعیت های دوران دفاع مقدس را تحریف خواهند کرد.

وی ادامه داد: غربی ها در دوران جنگ تحمیلی سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و او با این سلاح به کشورمان حمله کرد، باید حقیقت دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود؛ روزی جنگ نظامی علیه کشورمان صورت گرفت و اکنون شاهد جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران هستیم.

دشمنان نظام با حادثه تروریستی اهواز پرونده خودشان را سنگین کردند

امام جمعه قم افزود: در 31 شهریورماه حادثه تلخی در اهواز رخ داد و شاهد شهادت و مجروحیت مردم در این حادثه بودیم، این حمله با هدایت آمریکا و برخی از حاکمان منطقه صورت گرفت که گفتند ما جنگ را به داخل ایران می کشیم، حضور مردم اهواز در مراسم تشییع پیکر شهدا نشان داد که آن ها از بصیرت برخوردار هستند.

آیت الله حسینی‌بوشهری با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با عاملان حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: دشمنان با انجام این جنایت پرونده خودشان را برای انتقام رزمندگان اسلام سنگین کردند.

وی ادامه داد: کشورمان در سال های اخیر از رشد خوبی در زمینه علمی برخوردار بود و امیدوار هستیم که این رشد متوقف نشود و اساتید و دانشجویان این مسیر را ادامه بدهند.

روسای قوا برای مشکلات اقتصادی چاره اندیشی کنند

امام جمعه قم افزود: موضع رئیس جمهور در سازمان ملل از موضع اقتدار بود که قابل تقدیر است، رئیس جمهور در برابر بدعهدی گفت که ما نیازی به گفت و گو نداریم، باید شاهد مواضع استوار در این خصوص در تراز نظام باشیم.

آیت الله حسینی‌بوشهری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: از روسای سه قوه به خصوص قوه مجریه می‌واهم که برای بی ثباتی اقتصادی علاجی پیدا کنند، هر ساعت شاهد کاهش ارزش پول ایران هستیم و دولتمردان باید از اقتصاددانان برجسته برای برون‌رفت از بحران استفاده کنند.

وی ادامه داد: گرانی در جامعه غوغا می کند و شاهد هستیم که برخی در این خصوص همچون دشمن عمل می کنند و کالایی که در اختیارشان هستند را احتکار می کنند، دشمن از این وضعیت خوشحال است، برخی از مشکلات مربوط به تحریم است، اما برخی از مشکلات به داخل کشور برمی گردد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید در سیاست های اقتصادی تجدیدنظر صورت بگیرد و دولت نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد، برخی گویی در داخل کشور در وضعیت کنونی به دنبال تسویه حساب با مردم هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.