با حضور امام جمعه، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران، جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی کتاب از مشهد تا کاخ صدام در کاشمر رونمایی شد.

کتاب از مشهد تا کاخ صدام در کاشمر رونمایی شد
به گزارش قدس آنلاین ، امام جمعه کاشمر در این مراسم که شامگاه پنجم مهرماه در محل زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حماسه دفاع مقدس همانند حادثه کربلا باید جاودانه شود و هیچ گاه فداکاری‌ها و جانبازی‌ها و ایثارگری‌ها از خاطرات فراموش نشود.
حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی برگزاری این گونه برنامه‌ها را بسیار مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: اگر این گونه حرکات در گرامیداشت دفاع مقدس از خاطره‌ها فراموش شود نسل آینده نخواهد دانست که برای نظام، انقلاب و دفاع از استقلال و عزت ملت چه فداکاری و ایثارگری هایی صورت گرفته است.
وی با اعلام اینکه دفاع مقدس نه تنها در تاریخ کشور به عنوان یک نقطه عطف باقی مانده بلکه از این حماسه آفرینان باید درس گرفت، اظهار کرد: رونمایی از کتاب از مشهد تا کاخ صدام فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس را بیان کرده است.
امام جمعه کاشمر در ادامه در خصوص اهمیت بزرگداشت حماسه های دینی و دفاع از دین، اسلام و قرآن گفت: در دین مبین اسلام هیچ گاه مسلمانان آغازگر هیچ جنگی نبوده اند.
وی با اعلام اینکه بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان دین مبین اسلام دین صلح است و برای همه مردم دنیا آرامش، عزت و حفظ کرامت انسانی را می خواهد، افزود: در دفاع مقدس ما تنها دفاع کردیم و دشمنان جنگ را برماتحمیل کردند.
طباطبایی با بیان اینکه جنگ هشت ساله نابرابر و ناجوانمردانه بود، دفاع مقدس را نوعی معجزه دانست و اظهار کرد: دشمنان آمده بودند تا انقلاب، دین، ارزش ها و هویت ما را از بین ببرند اما ملت بزرگ ایران، رزمندگان و جوانان با خون خود در برابر این توطئه ها ایستادگی کردند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان می دانند که ایران اسلامی ملتی باهویت و فداکار است، بیان کرد: حرکت دفاع مقدس در امتداد حرکت کربلا است.
در ادامه مراسم نویسنده کتاب از مشهد تا کاخ صدام با بیان اینکه این کتاب برگرفته شده از یکی از خاص ترین، ناب ترین و مخلص ترین افراد جبهه و جنگ است، بیان کرد: این کتاب برگرفته از خاطرات رزمنده، جانباز و آزاده دفاع مقدس محمود رعیت نژاد است.
سعیده زراعتکار با اشاره به اینکه این خاطرات بعد از 30 سال از پایان جنگ جمع آوری و به چاب رسیده است، افزود: آقای رعیت نژاد یکی از همان 23 نفری هستند که در سال 61 خبر ساز شدند و به دیدار صدام رفته بودند.
وی با اعلام اینکه رعیت نژاد از 16 سالگی به اسارت درآمده و در زندان های عراق بودند، افزود: در این مدت نه تنها خود حافظ کل قرآن می شوند بلکه در اردوگاه موصل عراق 1100 نفر را در شرایطی که داشتن قرآن ممکن نبود حافظ کل و یا حافظ بسیاری از جزء های قرآن می کنند.
این نویسنده کتاب با بیان اینکه کتاب از مشهد تا کاخ صدام در 320 صفحه و گوشه ای از خاطرات محمود رعیت نژاد است، بیان کرد: در سال 93 به صورت اتفاقی با آقای رعیت نژاد آشنا شدم و پس از شنیدن خاطرات ایشان با صحبتی که شد موافقت کردند خاطرات جمع آوری و به چاپ برسد.
وی با اعلام اینکه بیش از 200 ساعت مصاحبه صورت گرفته است، افزود: سال 96 کار نگارش کتاب به پایان رسید و بعد از آن اقدامات لازم برای چاب صورت گرفت.
در این مراسم خدیجه طلعت با 100 سال سن مادر سه شهید ابوالفضل، حسن و عباس اسماعیل زاده و مادر بزرگ مفقود الاثر جواد تبریزی و مادر بزرگ آزاده محمود رعیت نژاد حضور داشت.
کتاب از مشهد تا کاخ صدام خاطرات شفاهی آزاده ایرانی محمود رعیت نژاد است که در 311 صفحه و در 1100 نسخه منتشر شده است.این کتاب شامل چهار فصل جنگ و جوانی، اسارت و صدام، بهار قرآن و رهایی است.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.