وزیر خارجه عراق پس از نشست وزاری خارجه عرب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره مذاکره با تهران اعلام کرد که این کشورها باید با ایران وارد مذاکره شوند.

گزینه‌ای جز گفت‌وگوی صریح با ایران وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق خواستار تحقق ثبات در منطقه شد.

الجعفری در یک نشست خبری پس از نشست وزاری خارجه عرب در نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره مذاکره با جمهوری اسلامی ایران گفت: « «هیچ گزینه‌ای جز گفت‌وگو با ایران وجود ندارد».

وی با بیان اینکه این گفت‌وگو باید صریح باشد و در آن مشکلات و راه حلها اعلام شده باشد، اظهار داشت که این مسئله برای تحقق ثبات در منطقه است.

شبکه خبری «السومریه نیوز» به نقل از وزیر خارجه عراق گزارش داد، نکاتی که در جریان نشست وزرای خارجه عرب در نیویورک گفته شد، از جمله یکسان‌سازی موضع کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین خوب بود.

الجعفری درباره تنشهایی که منطقه خاورمیانه با آن روبروست، گفت: «از فرصت‌های مسالمت‌آمیز برای حل همه مشکلات استفاده می‌کنیم».

وی با تأکید بر اینکه عراق از جنگ دوری می‌کند، اعلام کرد که این مسئله بدین سبب است که فجایع و بلاها به منطقه باز نگردد.

وزیر خارجه عراق درباره اولویتهای این کشور در نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل هم اظهار داشت که وحدت عربها و حل مشکلات عربی و مسائل سیاسی راهبردی مانند مسئله فلسطین از مهمترین اولویتهای بغداد است.

در حاشیه این نشستها نیز «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه با «عبد القادر مساهل، الدریدری محمد أحمد الدخیری و نیکوس کریستودولیدس» همتاهای الجزایری، سودانی و قبرسی خود دیدار کرد.

المعلم در دیدار با وزرای خارجه سودان و الجزایر آخرین تحولات سوریه و آخرین وضعیت مباره با تروریسم و توافق ادلب را تشریح کرد.

وزرای سودان و الجزایر پیروزی ارتش و ملت سوریه در برابر تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به مناطق این کشور را به دولت و ملت این کشور تبریک گفتند.

وزیر خارجه قبرس هم از دستاوردهای ارتش سوریه در برابر تروریسم ابراز خرسندی و تأکید کرد که شرکتهای قبرسی آماده هستند که در روند بازسازی سوریه شرکت داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.