همزمان با ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس و در نخستین سالگرد شهید مدافع حرم محمد رضا سنجرانی با نام جهادی کرار، از پلاک افتخار این شهید بزرگوار رونمایی و بر در منزل شهید نصب شد.

رونمایی از پلاک افتخار شهید مدافع حرم، محمدرضا سنجرانی در مشهد

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم که شامگاه دیروز در محل منزل پدری شهید محمدرضا سنجرانی واقع در شهرک لشکر ۷۷ بولوار فلاحی برگزار شد، فرمانده سپاه ناحیه یاسر مشهد با اشاره به ابعاد اخلاقی شهید گفت: اخلاص از ویژگی‌های رفتاری شهدای مدافع حرم بود. سرهنگ پاسدار محمد قاصدی خاطرنشان کرد: راه این عزیزان بی رهرو نیست اما شهدای مدافع حرم الگوهای جاودانه محلات و شهر هستند.

علی پیراسته از جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و از مؤسسان پایگاه شهید رجایی با اشاره به آشنایی دیرینه خود با شهید سنجرانی وی را الگوی سازنده برای جوانان نسل حاضر برشمرد.

هادی بختیاری معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای مدافع حرم در صیانت از دین، مرزهای جغرافیایی را در نور دیده و حتی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز تنها برای دفاع از مرزهای جغرافیایی وارد میدان نشده بلکه اهداف والاتری مدنظر آنان بود.

پدر شهید محمدرضا سنجرانی نیز با اشاره به بصیرت افزایی اظهار کرد: تبعیت از ولایت فقیه و عمل به وظیفه انقلابی منطبق بر بصیرت موجب بیمه شدن نظام و انقلاب می‌شود. حتی مشکلات اقتصادی فعلی نیز با پیروی از رهنمودهای ولی فقیه قابل گشایش است. یوسف سنجرانی در جمع شماری از اهالی مؤمن و انقلابی محله شهرک لشکر و بسیجیان پایگاه شهید رجایی مسجد چهارده معصوم(ع) تصریح کرد: ترامپ و حتی وهابیون سعودی کوچک‌تر از آن هستند که برای ما مشکلاتی ایجاد کنند اما باید هوشیار بود و ولایتمدار عمل کرد.

وی افزود: برای صیانت از جبهه انقلاب و ولی فقیه، خود و دیگر فرزندانم نیز همواره آماده حضور در جبهه‌های حق علیه باطل هستیم. قرار ما با محمدرضا این بود که بنده را هم با خود به جبهه سوریه ببرد اما قسمت نبود و چند روز گذشته بر مزار مطهر شهید به عنوان یک پدر از وی گلایه کردم که چرا به قول خود عمل نکرد. وی که بازنشسته ارتش است، تصریح کرد: شاید هنگام خدمت، بصیرت درک مقام شهادت را نداشتم اما پس از شهادت فرزندم پی به مقام والای شهید برده و از خدای منان طلب شهادت می‌نمایم. در انتهای این مراسم با حضور خانواده معظم شهید و شماری از مسئولان، اهالی محله فلاحی و بسیجیان پایگاه شهید رجایی مسجد چهارده معصوم(ع) از پلاک افتخار شهید بر در منزل پدری شهید رونمایی شد.

گفتنی است شهید محمدرضا سنجرانی با نام جهادی کرار دوم مهرماه سال گذشته در دفاع از حریم اهل بیت(ع)، اسلام حقیقی و تأمین امنیت ملی کشورمان به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.