ساخت الکتروموتورهای فوق سنگین در کارخانه ماشین‌های الکتریکی جوین با ساخت موتوری برای مجتمع مس سرچشمه برای نخستین بار در کشور انجام شد.

ساخت الکتروموتورهای فوق سنگین در جوین/مهندسی معکوس از روی نمونه آمریکایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهندس رستمی، مدیرعامل کارخانه ماشین‌های الکتریکی جوین گفت: با افزایش توان داخلی و بومی سازی دانش متخصصان این واحد بزرگ قادرند موتورهای فوق سنگین را در حد استانداردهای روز دنیا طراحی و بسازند.

او با بیان اینکه برای ساخت این موتور جهت بخش آ سیاب مجتمع مس سرچشمه کرمان مهندسی معکوس از روی نمونه امریکایی انجام شد افزود: برای ساخت این دستگاه ۳ هزار نفر روز مشغول به کار بوده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با ظرفیت و دانش بومی تنها ۲۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کنیم ادامه داد: در صورت حمایت از تولیدات این واحد ما می‌توانیم ۵۰ درصد نیاز بازار به انواع الکتروموتور ار تامین نماییم و از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کنیم.

مدیرعامل کارخانه ماشین‌های الکتریکی جوین، افغانستان و عراق و ترکمنستان را از بازارهای هدف محصولات این واحد عنوان کرد و گفت: اروپا مقصد بعدی محصولات ما می‌باشد چرا که تونسته ایم استانداردهای روز دنیا را سپری کنیم.

ظرفیت تولید کارخانه ماشین‌های الکتریکی جوین با ۳۰۰ نیروی انسانی حدود ۱۲ هزارو ۶۸۰ دستگاه الکتروموتور می‌باشد که در صورت حمایت از تولیدات پذیرش نیروی انسانی تا ۱۲۰۰ نفر قابل افزایش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.