کارشناس دینی با بیان اینکه اشک بر امام حسین(ع) ابراز محبت بر اهل بیت(ع) است، گفت: گریه بر مصائب سیدالشهدا(ع) یک رزق معنوی است.

گریه بر مصائب سیدالشهدا(ع) یک رزق معنوی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا کارشناس دینی در جلسه اخلاق اداری که با همکاری مدیریت مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان و حوزه مقاومت بسیج آستان قدس رضوی و با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان مرکزی آستان قدس صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: مجالس عزای امام حسین(ع) و گریه بر مصائب سیدالشهدا(ع) یک رزق معنوی است.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) در زندگانی خویش به برپایی عزا برای سیدالشهدا(ع) اهتمام ویژه‌ای داشتند، افزود: گریه بر امام حسین(ع) رمز ماندگای نهضت عاشورا و احیای مکتب حسینی در طول تاریخ است.
این کار شناس دینی در ادامه گفت: امام رضا(ع) به ریان بن شبیب می فرمایند: «ابن شبیب، اگر برای چیزی گریه‌ات گرفت برای حسین بن علی(ع) گریه کن چرا که او را سر بریدند همان گونه که گوسفند را ذبح می‌کنند و همراه او هجده نفر از اهل بیتش که در زمین مانندی نداشتند، کشته شدند. و یقیناً آسمان‌های هفت‌گانه و زمین برای کشته شدنش گریه کردند. گریه کنندگان باید بر کسی همچون حسین(ع) گریه کنند، چراکه گریستن برای او، گناهان بزرگ را فرو می‌ریزد».
فرازی‌نیا با بیان اینکه گریه بر سیدالشهدا(ع) و برپایی مجالس عزای حسینی پایه‌های مکتب توحیدی را مستحکم می‌کند، گفت: مجالس عزاداری وسوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) یک آموزشگاه تربیت است که از شعائر الهی محسوب می‌شود.
این کارشناس دینی با بیان اینکه اشک بر امام حسین(ع) ابراز محبت بر اهل بیت(ع) است، گفت: گریه بر مصائب سیدالشهدا(ع) یک رزق معنوی است که علاوه بر ازدیاد محبت، مهر و مودت نسبت به ائمه اطهار(ع) موجب بیزاری از دشمنان و قاتلان آن حضرت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین(ع)، تبلیغ دین و تعظیم شعائر دینی است، افزود: اساس برپایی مجالس عزا قرب به درگاه پروردگار است، بنابراین مراسم عزاداری وگریه بر مظلومیت سرور و سالارشهیدان، پیش ازهرچیز دیگر زمینه تقرب به خدا را برای انسان فراهم می‌کند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.