البرز- فرمانده سپاه امام حسن (ع) استان البرز با بیان اینکه البرزی‌ها با تقدیم ۵ هزار و ۲۵۰ شهید قدم بزرگی در راه خدمت به انقلاب اسلامی برداشتند، گفت: این استان در طول دفاع مقدس ۴۱ هزار و ۳۵۲ رزمنده به جبهه ها اعزام کرده است.

اعزام بیش از ۴۱هزار رزمنده در طول دفاع مقدس از البرز/اجرای ۱۲۳ برنامه فرهنگی در کنگره شهدا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار یوسف مولایی عصر جمعه در مراسم کنگره شهدای استان البرز که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزارشد، با اشاره به اینکه رزمندگان ما با حضور خود در صحنه های جنگ، ایثار و فداکاری را در عرصه های مختلف رقم زدند، گفت: استان البرز که به گفته رهبری ایران کوچک نام گذاری شده یکی از نام آوران اجتماعی است که در عرصه های گوناگون گنجینه بزرگی دارد.

سردار مولایی فرمانده سپاه استان البرز بابیان اینکه البرز درراه دفاع مقدس یازده و هزار و ۵۱۶ جانبازان و ۹۵۰  آزاده تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این استان در طول دفاع مقدس ۴۱ هزار ۳۵۲ رزمنده به جبهه اعزام کرده است که سرآمد  تمام استانها بوده است.

وی با بیان اینکه استان البرز حدود ۳۶۲ شهید دانش‌آموز و ۹۲ شهید معلم، ۹۲ شهید روحانی، ۲۷۰ شهید،   ۲۶۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران و  ۱۰۳ شهید مدافع حرام دارد، افزود: البرزی‌ها با تقدیم ۵ هزار و ۲۵۰ شهید  قدم بزرگی در خدمت به انقلاب اسلامی برداشتند.

فرمانده سپاه استان البرز خاطرنشان کرد: از اقدامات بزرگی که در این مدت انجام داده ایم برگزاری کنگره بزرگ در البرز باهمت مسئولان استان بود که در قالب آن  ۱۲۳ برنامه فرهنگی هنری، تبلیغی، نمایشی تدوین واجرا شد.

سردار مولایی با بیان اینکه در قالب ۸۰۰ هزار برگ از شهدا اطلاعات واسناد جمع آوری شده است، گفت: برای بیش از سه هزار شهید فرهنگ‌نامه تهیه شده همچنین  یک هزار عکس هم از شهدای گرانقدر استان البرز جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: تالیف  ۱۵ هزار کتاب شعر و بیش از ۴۰ عنوان کتاب در خصوص زندگی‌نامه شهدا هم در استان به چاپ رسیده است.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه ساخت هفت فیلم مستند  برای شهدای گرانقدر البرزهم به ثمر رسیده است، افزود:  بیش از سه هزار و ۲۰۰ یادواره شهدا و ۱۲۴ اجلاسیه در سطح شهرستان‌های البرز برگزارشده است.

سردار مولایی در پایان گفت: برای اولین بار در کشور بیش از ۵ هزار یتیم به نیابت از یک شهید به سرپرستی گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.