البرز-جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استکبار جهانی فکر می کند نفوذ ما در جهان اسلام همانند اهداف خودشان با نفوذ نیروهای نظامی همراه است، افزود: ما در هیچ کشوری پایگاه ثابت نظامی نداریم و اگر نیروهای ما در کشورهای منطقه هستند به دعوت دولتها است.

ایران در هیچ کشوری پایگاه ثابت نظامی ندارد/اروپا در مسایل اقتصادی با آمریکا در چالش است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه کنگره ۵ هزار و ۲۵۰ شهید استان البرز اظهار داشت: رزمندگان ما توانستند تصور جهانی را از ایران تغییر دهند و ملت ایران با شکست ناپذیری وحدت و هویت ایران را پس از انقلاب نشان دادند.

 وی افزود: درود و رحمت خدا بر همه شما خانواده‌های شهدا که با این وفای به عهد و صفا و صمیمیت در این مکان جمع شده اید، ای کاش شما در عاشورا بودید تاحسین (ع) تنها نمی ماند.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه زبان از بیان این همه صفا و وفا عاجز است، گفت: در این مکان که درخشان ترین نقطه عالم است در اینجا مهمان بیش از ۵ هزار شهید اسلام هستیم و درود بر این شهیدان والا مقام که حجت های خداوند نزد ما هستند.

سردار سلامی  با اشاره به اینکه چه زیباست جامعه ای که از قهرمانانش تجلیل می کند، خاطرنشان کرد: امروز در کشور سرافرازی، امنیت، شرف، عزت و پیشرفت وجود دارد و همه مدیون شهیدان والا مقام  هستیم.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی از جوامع مختلف عوامل اصلی قدرت را سوال می کنیم به قدرت سیاسی، اقتصادی، منطقه جغرافیایی و توان نظامی اشاره می کنند این در حالی است که برای ما شهدا مظهر قدرت ایران هستند.

وی افزود: شهیدان محور وحدت وهمدلی ما هستند و قلبها را پیوند می دهند، به قلب هایتان رجوع کنید که چه احساس عمیقی از شهادت در وجودتان موج می زند چراکه این حس از قدرت معنوی شهیدان صادر می شود.

سردار سلامی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه در جمع تشییع کنندگان شهدای ترور  اهواز حضور داشتم، گفت: مردم اهواز را دیدم که یک دل و یکپارچه از هر قومیتی به میدان آمده بودند ودرست مثل خانواده های شهدا اشک میریختند و همدل و هم زبان بودند.

وی اضافه کرد: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و شهادت رمز بقای ما است چراکه امام حسین ع با شهادت از اسلام دفاع کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه اسلام ماند تا مسلمانان عزت یافتند، خاطرنشان کرد: واقعه کربلا حصار زمان را شکافت و توانست از نسلی به نسل دیگر عامل عزت مسلمانان شود.

وی ادامه داد:  شهیدان ستارگانی هستند که  علامت راه ما هستند و رهروان ما به صراط مستقیم هستند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه صبر پدران و مادران، همسران بر شهادت عزیزانشان کمتر از شهادت نیست،   گفت: شهادت زیباترین ایده آل و جذابترین آرزو برای مردان عرصه جهاد است.

رزمندگان ما تصور جهانی را از ایران تغییر دادند

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در ۸ سال دفاع مقدس همه قدرت های شیطان عالم به ما حمله کرده بودند و سلاح ها و تجهیزات پیشرفته نظامی آنها نمی توانست در برابر رزمندگان ما دوام بیاورند

وی اضافه کرد: این رزمندگان ما بودند که در میدان های نبرد صف آرایی کردند و بیرق اسلام را بر افراشتند و با فریادهای تکبیرشان سرزمین اشغالی را آزاد کردند و نشان دادند هیچ قدرت مادی بر معنویات نمی تواند چیره شود.

سردار سلامی با بیان اینکه رزمندگان اسلام نشان دادند هیچ قدرت نظامی در برابر ایمان آنها نمی تواند ایستادگی کند، افزود: این یک جنگ جهانی بود که یک ملت تنها در مقابل چندین قدرت ایستادگی کند و اراده یک ملت را بر آنها تحمیل کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت : بعد دفاع مقدس ایران به عنوان یک قدرت به نام اسلام در جهان خود را نشان داد و الگوی دیگر کشورهای اسلامی شد و اینکه  می توان در تحریم ها، فشار اقتصادی، جنگ روانی،   قدرت رسانه ای و فشار بین المللی دشمن ایستاد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه اگر شهرها موشک باران شود کشتیها ی نفت کش توسط دشمن زده شود و امکان پشتیبانی از جنگ نیز وجود نداشته باشد،   گفت: با این شرایط نیز مردم ایران یک جنگ را با عزت و شرافتمندی اداره خواهند کرد .

وی اضافه کرد: پایان دفاع مقدس اغاز شکست های دشمن بود چراکه دشمن شکست خورده احساس می کرد اسلام ظهور کرده و آمده به جهان بشریت درس آزادی استقلال عزت و شرف و آبرومندی بدهد در حالی که دنیای استکبار برعکس این است و عزت و شرف ملتها  را می گیرد و آنها را ذلیل  و برده آنها می کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه همه می دانید ایستادگی ۴۰ سال یک ملت در برابر آمریکا برای هیچ کشوری ممکن  نیست و چگونه این اتفاق افتاده است گفت:  اینجا روح حسینی، ولایت و امامت برقرار است.

وی افزود: جنگ البته خطرناکترین سناریو دشمن بود اما دشمن دست از توطئه ها بر نمی داشت چراکه نمی توانست وجود چنین قدرتی را تحمل کند که اسلام بتواند سرزمین های اسلامی را از سیطره سیاسی استکبار پاک کند چون دیگر به اهدافشان نمی رسیدند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با یادآوری به اینکه امروز به صحنه جهان اسلام و غرب آسیا و خاور میانه نگاه کنید که آمریکاهی ها عقب نشسته اند و سرزمین های اسلامی از تصرفشان خارج شده است، افزود: مسلمانان در یمن،   عراق،   سوریه در برابر استکبار در حال ستیز هستند و قدرت های بزرگ اسلامی در حال شکل گیری هستند.

وی اضافه کرد: این یعنی پیام موت رژیم استکبار جهانی در آینده نزدیک چراکه امریکایها نتوانستند تا کنون هدف های سیاسی خود را پس از پیروزی انقلاب در جهان اسلام محقق کنند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه استکبار فکر می کند نفوظ ما در جهان اسلام همانند اهداف خودشان با نفوظ نیروهای نظامی همراه است، افزود: ما در هیچ کشوری پایگاه ثابت نظامی نداریم و اگر نیروهای ما در کشورهای منطقه هستند به دعوت دولتها رسما آنجا حضور دارند.

وی در ادامه گفت: نفوظ انقلاب و کلام رهبر ما در جهان اسلام از جنس نفوط قلبها و دلها است.

سردار سلامی با یادآوری به اینکه خیال آمریکا را راحت کنیم اگر بخواهیم نفوظ خود در کشورهای اسلامی قطع کنیم این امکان پذیر نخواهد بود، افزود: پیام  انقلاب را شما ملت ایران به همه رساندید و ملت ایران تحت فشارهای روانی رسانه ای  با آگاهی و بینش به حوادث نگاه می کنند.

وی افزود: دشمن می خواست رشد نکنیم اما فضای دانش را شکافتیم و پالایشگاه ها را ساختیم و موشک هایمان در جهان به رسمیت شناخته شد و در دریا، آسمان و زمین  قدرت متراکم  را شکل داده ایم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه جامعه ما در برابر فشارهای اقتصادی جهانی پیشرفت و رشد کرده است،   تصریح کرد: در دانش هسته ای پزشکی وعلوم جدید در حال پیشرفت هستیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: سالهاست تحت فشار اقتصادی هستیم ولی کشورمان آنقدر قوی است که تحریم ها نتوانسته است در اراده ملت خللی ایجاد کند و  تحریم های اقتصادی اثری نداشته است چراکه دشمنان ما مشکلاتشان از ما بیشتر است و هر فتنه ای که کردند به خودشان بازگشت.

سردار سلامی گفت: امروز اروپا با امریکا در موضوع اقتصادی دارای چالش سیاسی است و او می خواست ما را منزوی کند در حالی که خود منزوی شد وآمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در پایان گفت: ممکن است این التهابات ارزی ما را نگران کند ولی جامعه ما سرشار از نعمت است  خاک، آب، هوش، صنعت و فناوری داریم و از این مشکلات خارج خواهیم شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.