مهدی داوری گفت: ساختمان‌های دولتی و بیمارستان‌ها در شرایط خوب ایمنی قرار ندارند و امسال تاکنون از ۲۵ هزار ساختمان در تهران بازدید به عمل آورده‌ایم.

ساختمان‌های دولتی و  بیمارستان‌ها وضعیت ایمنی خوبی ندارند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در مراسم ۷ مهر روز آتش‌نشان اظهار داشت: خدمت به مردم در کلانشهر تهران باعث افتخار است و با چالش‌هایی نیز مواجه هستیم.

وی‌ ادامه داد: رضایت‌مندی بیش از ۹۸ درصدی شهروندان از تلاش‌های آتش‌نشانان نشان می‌دهد که سازمان آتش‌نشانی به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باعث شده ۷ ایستگاه به ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران اضافه شود و در حال حاضر ۱۳۱ ایستگاه آتش‌نشانی در تهران داریم که باعث شده زمان حضور آتش‌نشانان در هنگام حوادث به ۴ دقیقه و ۱۳ ثانیه کاهش یابد.

داوری با اشاره به اینکه امیدواریم ایستگاه‌های شهر تهران به ۱۴۵ ایستگاه برسد گفت: علی‌رغم نردبان‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیده است، سه دستگاه نردبان ۵۶ متری کمتر از دو ماه آینده وارد شهر تهران و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: از مصوبه دو درصد عوارض ساخت و ساخت به آتش‌نشانی شهر تهران توانسته‌ایم تجهیزات خوبی را خریداری کنیم و سال گذشته ۱۰۰۰ دست لباس توزیع شد و امسال نیز ۲۰۰۰ دست لباس آتش‌نشانی تهیه شده که امیدواریم با مساعدت‌های صورت‌گرفته بتوانیم هر روز تجهیزات بهتر و به‌روزتری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: ما نمی‌خواهیم فقط نگاه سخت‌افزاری به آتش‌نشانان داشته باشیم و آمادگی و مهارت آتش‌نشانان نیز در اولویت ما قرار دارد و طی ۴ مرحله از آتش‌نشانان آزمون آمادگی جسمانی گرفته می‌شود و این آموزش‌ها استانداردهای بین‌المللی دارد.

داوری اضافه کرد: ما تعدادی از آتش‌نشانان را به مسابقه ورزشی کره جنوبی اعزام کردیم که توانستند مدال‌های خوبی کسب کنند و بین ۵۲ کشور مقام پنجم را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه ایمنی شهر و شهروندان بسیار حائز اهمیت است، افزود: تجهیزات آتش‌نشانی هر روز باید به‌روز شود؛ چراکه شرایط تغییرات زندگی و تکنولوژی سریع پیش می‌رود و ما هم باید همراه با تکنولوژی پیش برویم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با تأکید بر اینکه فرهنگ ایمنی هنوز در شهر تهران نهادینه نشده است، گفت: از ۲۵ هزار ساختمان قدیمی تهران بازدیدهایی به عمل آورده‌ایم و ساختمان‌های دولتی و بیمارستان‌های ما در شرایط خوب ایمنی قرار ندارند و امیدواریم امسال نظام بازرسی ایمنی را اجرایی کنیم و بتوانیم تمام ساختمان‌های شهر را بازبینی کنیم و درخواست‌مان از مدیریت شهری این است که در خصوص ساختمان‌های موجود شهر فکری کنند.

داوری گفت: طرح دیگری در حال بررسی است که بر اساس آن اختمان‌های مهم شهر به مرکز آتش‌نشانی متصل شود.

وی‌ ادامه داد: ما مهندسی حریق را در دانشگاه آتش‌نشانی تدریس می‌کنیم و جای این رشته بسیار خالی بود و با تلاش‌های صورت‌گرفته امسال برای اولین بار در مهرماه مهندسی حریق تدریس می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ ایمنی از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی است و باید ایمنی به عنوان یکی از مطالبات شهروندان مطرح شود.

داوری گفت: رسیدگی به وضعیت شغلی و معیشتی آتش‌نشانان نیز یکی از دغدغه‌های ماست که در این بخش امیدواریم مساعدت‌های لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان نیز امیدواریم برای تمام پرسنل آتش‌نشانی مورد بررسی قرار بگیرد و لحاظ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.