همدان-مدیر عامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان همدان سید هادی موسوی اظهار کرد: در جشنواره شهید رجایی ۷ محورعمومی و ۵ محور تخصصی این شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت که ۱۴ اقدام شاخص صورت گرفته در سال ۹۶ توانست این امتیاز را برای ما کسب کند.

شرکت آب‌ و فاضلاب استان همدان در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان همدان برتر شناخته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، در بیستمین جشنواره شهید رجایی که هر سال توسط سازمان برنامه و بودجه در استان‌ها برگزار می‌شود و مدیران برتر سال را انتخاب می‌کند در این دوره در ارزیابی‌های خود در گروه زیربنایی شاخص عمومی و اختصاصی در گروه شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان را شایسته دریافت لوح تقدیر دانست و به وی اهدا کرد.

مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان درباره دلیل انتخاب وی به‌عنوان مدیر برتر در بیستمین دوره جشنواره شهید رجایی توضیح داد: در این جشنواره ۷ محور عمومی و ۵ محور تخصصی این شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت که ۱۴ اقدام شاخص صورت گرفته در سال ۹۶ توانست این امتیاز را برای ما کسب کند.

به گفته سیدهادی حسینی‌بیدار، در گروه زیربنایی شاخص عمومی و اختصاصی در گروه شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها از شرکت آب و فاضلاب شهری تقدیر شد و من این موفقیت را مدیون پرکاری، تخصص و متعهد بودن همکاران شرکت می‌دانم.

وی بیان کرد: از جمله فعالیت‌های برجسته در سال ۹۶ تامین ۱۰۰ درصد آب مورد نیاز نیروگاه آبی شهید مفتح از پساب استاندارد شده تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان است که اثرگذاری آن در کسب این رتبه کم نبود.

حسینی‌بیدار به دریافت گواهینامهISO/IEC۱۷۰۲۵  در بخش آب و استانداردسازی نظام مدیریتی و الزامات فنی آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب استان همدان در ارتقاء پارامترهای کنترل کیفیت آب تولید شده در اسکوپ کاری ایزو ۱۷۰۲۵ به عنوان اولین شرکت آب و فاضلاب در کشور اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ و کنترل سیستم تله‌متری تاسیسات آب و فاضلاب شهر همدان نیز اقدام دیگری است که با تلاش همکاران توانستیم به آن دست بیابیم.

وی افزود: اقدام مهم دیگرمان ترسیم نقشه‌های کیفی به روز شده و تحلیل کیفیت منابع آب در پارامترهای کیفی متداول و فلزات سنگین بر اساس نرم‌افزار کیفی IRWQI به عنوان اولین شرکت آب و فاضلاب در سطح کشور است.

حسینی‌بیدار افزود: طراحی و اجرای پکیج شماره ۲ تصفیه آب شهر تویسرکان ( سامانه دوم تصفیه آب شرب) و ساخت نیروگاه خورشیدی برق با توان ۲۰ کیلووات در راستای مدیریت مصرف برق از دست‌آوردهای دیگر آبفا در سال ۹۶ است.

وی در ادامه به استقرار برنامه ایمنی آب(WSP  -  شامل آماده سازی ، ارزیابی سیستم و پایش بهره برداری )در تاسیسات آبرسانی شهر همدان نیز اشاره کرد و گفت که در سال گذشته استقرار ایزو ۵۰۰۰۱ مدیریت مصرف انرژی در تاسیسات آب و فاضلاب استان همدان صورت گرفت.

وی اظهار کرد: کلیه خدمات به مشترکین استان از هر نقطه کشور و راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیک مشترکین استان در سال ۹۶ الکترونیکی شده‌اند که همه اینها با تلاش کلیه عوامل شرکت صورت گرفته است.

حسینی‌بیدار در ادامه به همکاری با بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها عمرانی، تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فعالیت‌های شرکت، فعال‌سازی بخش خصوصی و تسهیل در مشارکت، واگذاری اختیارات ستادی به مراکز شهرستان در راستای کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان و تسریع انجام خدمات را از دیگر اقدامات آبفا برشمرد و گفت: همکاری نزدیک با سامانه ها و دستگاه‌های نظارتی در اعلام میزان درآمد و مانده مطالبات و میزان بدهی به بخش خصوصی، شفاف‌سازی و ارائه گزارش هزینه‌ها و منابع درآمدی و نیز محل هزینه کرد درآمدهای شرکت آب و فاضلاب به ریز خدمات و اقدامات در سال ۹۶ در دستور کارمان بوده و تاکنون ادامه دارد.

به گفته مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان همدان تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به موقع و سریع به شکایات مردم، مناسب سازی فضای ساختمان های اداری جهت استفاده از افراد کم توان و جانبازان، بررسی گلوگاه‌های فسادخیز و بازرسی مستمر بخش‌هایی که احتمال بروز فساد در آن می‌رود از اقداماتی بوده که سرسختانه در شرکت به اجرا درآورده‌ایم که خوشبختانه در ارزیابی‌ها نمره کامل را کسب کرده‌ایم.

وی گفت: بررسی مداوم عملکرد کارکنان در خدمات‌رسانی مطلوب و به موقع به مردم، همکاری مستمر و مطلوب با دستگاه‌های نظارتی در ارزیابی عملکرد دستگاه و رعایت کلیه قوانین و بخشنامه‌های ابلاغ شده مدام در دستور کارمان بوده و یکی از محورهای ارزیابی سازمان برنامه و بودجه استان همدان برای این جشنواره بوده است که نمره کامل را به‌دست آورده‌ایم.

حسینی‌بیدار بیان کرد: تحت پوشش قراردادن ۹/۹۹ درصد جمعیت شهری استان با شبکه آب شرب و تصفیه شده و توسعه شبکه‌های آبرسانی در کلیه مناطق حاشیه‌ای شهرهای در حال توسعه نیز در سال ۹۶ صورت گرفته است.

وی در ادامه به ایجاد شبکه فاضلاب شهری برای ۸۰ درصد جمعیت شهری استان و تصفیه‌خانه فاضلاب برای تمامی مراکز شهرستان های استان اشاره کرد و عنوان کرد: ایجاد شبکه‌های اصلی و فرعی فاضلاب جهت جمع‌آوری فاضلاب و افزایش سطح بهداشت و سلامت عمومی از اقدامات مهم دیگرمان در سال ۹۶ است که این پروژه‌ها در سال نیز ادامه دارد.

مدیرعامل آبفا در ادامه گفت: پکیج‌های تصفیه آب و تصفیه آب برای بار دوم در مخازن و شبکه‌هایی که احتمال آلودگی داشته یا آب دارای کیفیت مطلوب مورد نظر شرکت نبوده است نیز ایجاد شده‌اند.

وی افزود: جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری، اصلاح شبکه‌های اصلی و فرعی آب جهت جلوگیری از بروز شکستگی در شبکه‌ها و جلوگیری از هدر رفت آب  هم دستآورد دیگر این شرکت در سال ۹۶ است.

حسینی‌بیدار گفت: علاوه بر پیاده‌سازی استانداردهای کنترل کیفی آب و ایزوهای مرتبط، از دستگاه‌های به روز و مطابق با تکنولوژی روز دنیا جهت سنجش میزان سلامت و مطلوبیت میکروبی و کلرسنجی آب استفاده می‌کنیم.

حسینی‌بیدار پیش از این به عنوان مدیر مدبر در کنفرانس بین‌المللی ایتک (رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی و محیط زیست) انتخاب شده و توانسته عنوان برتر در ششمین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی را برای شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان به ارمغان بیاورد.

در ادامه می‌توان به دریافت گواهینامه OHSAS ۱۸۰۰۱ (استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)، استقرار استاندارد مدیریت سبز و کسب رتبه برتر در بین شرکت های آب و فاضلاب کشور و کسب مقام برتر در جشنواره شهید رجایی در سال ۹۶ را از دستاوردهای دیگر حسینی‌بیدار در سال ۹۶ اشاره کرد.

شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان در ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در محورهای عمومی در بخش اصلاح ساختار سازمانی نمره کامل را کسب کرده است. همچنین در بخش توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی  ۹۸ درصد نمره شاخص را کسب کرده و در سرمایه انسانی نمره کامل را به‌دست آورده است. در شفافیت و مدیریت مالی ۸۰ درصد نمره شاخص، در بهبود فضای کسب و کار ۹۰ درصد نمره شاخص، در سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندان نمره کامل و در استقرار نظام مدیریت عملکرد نمره کامل را از آن خود کرده است.

همچنین در ارزیابی محورهای اختصاصی در بخش جمعیت تحت پوشش آب شرب شهری نمره کامل، در جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب نمره کامل شاخص و در بخش ارتقا کیفیت آب شرب با نصب سامانه‌های دوم تصفیه آب نیز نمره کامل کسب کرده است. آبفا در بخش‌های کاهش آب بدون درآمد شهری، مطلوبیت میکروبی و کلرسنجی آب شرب نیز نمره کامل را به‌دست آورده است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.