خراسان شمالی-فرزند مددجوی خراسان شمالی چهار اختراع در حوزه پزشکی به ثبت رساند.

ثبت ۴ اختراع در زمینه تجهیزات پزشکی توسط مددجوی خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سجاد یکی از جوانان برومند خراسان شمالی است که امروز توانسته با تکیه‌بر نیروی اراده و با کمترین امکانات، چهار اختراع در حوزه پزشکی به ثبت برساند، وی سعی داشته به‌جای سازگاری با کمبودهای حوزه پزشکی به دنبال راه‌حلی برای مواجه با آنها باشد.

وی که سال‌ها به دلیل ازکارافتادگی پدر تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار داشته؛ علاقه به رشته پزشکی را یکی از عوامل موفقیت خود در عرصه تحصیل و ثبت اختراع‌هایش دانست و گفت: این چهار اختراع بنا به نیاز حوزه پزشکی و کمک به درمان سریع‌تر بیماران انجام‌شده است.

این جوان نخبه کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: ایده اولیه این اختراع‌ها از نیازها و مشکلات روزمره علم پزشکی به ذهنش رسیده است و امیدوار است با تولید انبوه این اختراعات به روند نگهداری از بیمار و حفظ سلامت وی کمک شایانی شود.

وی اختراع اول خود را ثابت‌کننده جسم نافذ به بدن معرفی کرد و ادامه داد: پانسمان فیلتر دار مسدودکننده هوا در زخم‌های مکشی دیواره قفس سینه نیز دومین اختراعم در حوزه پزشکی است.

وی همچنین دستگاه نمونه‌گیر مدفوع و باند قنداقی آماده را نیز از سایر اختراعات به ثبت رسیده خود در حوزه پزشکی معرفی کرد.

سجاد بابیان اینکه هم‌اکنون در حال اخذ مجوز اختراعات خود از وزارت بهداشت و علوم پزشکی برای تولید انبوه محصولاتش است، گفت: امیدوارم با هماهنگی مسئولان شاهد رشد استعدادهای شاخص در بین جوانان این استان باشیم.

این جوان نخبه خراسان شمالی هم‌اکنون تحصیلات خود را در مقطع کاردانی  رشته فوریت های  پزشکی به اتمام رسانده و در حال پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی ابراز امیدواری کرد با تولید سریع‌تر طرح‌ها و رساندن آن‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روند نگهداری از بیماران با سلامت بیشتری همراه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.