وزارت خارجه آمریکا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست درباره ادعاهای بنیامین نتانیاهو مبنی بر وجود یک سایت هسته‌ای در جنوب تهران تحقیق کند.

درخواست واشنگتن از آژانس برای بررسی ادعاهای نتانیاهو علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست درباره ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود یک سایت هسته‌ای در جنوب تهران تحقیق کند.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد لازم است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور کامل از ظرفیت و اقتدار خود استفاده کند و  به جامعه بین‌المللی اطمینان خاطر دهد که هیچ سایت یا فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده از سوی ایران وجود نداشته باشد. 

گفتنی است پنجشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با اجرای یک نمایش مضحک دیگر ادعاهایی که قبلا درباره دستیابی به اسناد هسته‌ای ایران در تلویزیون این رژیم مطرح کرده بود را در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تکرار کرد.

وی با تکرار داستان جیمز باندی خود درباره عملیات موساد در تهران، بار دیگر مدعی شد که ایران درباره ماهیت برنامه هسته‌ای خود به جهان دروغ گفته است و همچنان آرشیو قبلی هسته‌ای خود را حفظ کرده تا دوباره روزی به سمت ساخت بمب اتم حرکت کند و در ادامه، همانند نمایش‌های ضدایرانی قبلی خود با نشان دادن تصویری از «گوگل مپ» مدعی شد ایران یک مکان هسته‌ای سری دیگر در تهران دارد که حدود ۳۰۰ تن مواد رادیواکتیو را در آن نگهداری می‌کند!

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها و بارها پایبندی ایران به توافق هسته‌ای (برجام) را تایید کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.