در حالی حدود ۱۶ روز از تایید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان توسط شورای نگهبان می‌گذرد که وزرات راه بر خلاف ادعای شفافیت اطلاع‌رسانی هنوز تعداد مدیران مشمول این قانون را اعلام نکرده است.

هنوز تعداد مدیران مشمول وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ۲۲ شهریورماه امسال، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ۱۳۹۷/۶/۶ به تصویب مجلس رسیده؛ در جلسه مورخ ۱۳۹۷/۶/۲۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌هایی بوده که زمان روی کار آمدن عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دچار تغییرات اتوبوسی شد. برای تعدادی از انتصابات آخوندی از افرادی استفاده شده که در دوره دوم وزارتش عملا بازنشسته محسوب می‌شوند. مدیرانی که البته کمتر کسی از تعداد آنها اطلاع دارد، در حالی انتظار می‌رفت مطابق ادعای شفافیت‌ اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی نسبت به معرفی بازنشسته‌ها اقدام می‌کرد که هنوز اتفاقی در این رابطه روی نداده است.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته چند معاون وزیر راه و شهرسازی جزو مقاماتی هستند که باید در ظرف ۶۰ روز تعیین شده از مسئولیت خود خداحافظی کنند. سازمان ملی زمین و مسکن که یکسال است طرح راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان را در دستور کار دارد، یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است و مدیرعامل آن در دوران بازنشستگی به سر می‌برد. عظیمیان طی حدود دو سال و ۵ ماه سپری شده از انتصابش اظهارات جنجالی متعددی داشته که شاید بارزترین آنها تبلیغاتی خواندن وعده رئیس‌جمهوری برای اتمام مسکن مهر در سال ۹۶ بود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی نیز دیگر مقامی است که جزو بازنشسته‌های وزارتخانه محسوب می‌شود، تقی‌زاده طی چند ماه اخیر رویه آرام خود را تغییر داده که می‌توان به اظهارات متعدد درباره ضرورت "افزایش نرخ سوخت" یا "تلفات آزادراه قزوین-رشت با تکمیل آزادراه هم کم نمی‌شود" اشاره کرد.

گفته می شود رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز جزو بازنشسته‌هاست که اتفاقا سال سی و پنجم خدمت خود را پشت سر می‌گذارد. حسن‌نیا اواسط اسفندماه سال گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی جایگزین داوود کشاورزیان در راس سازمان راهداری شده بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، معاون توسعه و منابع انسانی و... نیز مدیرانی هستند که از آنها به‌عنوان بازنشسته‌های مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری نام برده می‌شود. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز جزو بازنشسته‌هاست که گفته می‌شود تا یکماه آینده از این سمت کنار می‌رود. البته چگنی می‌گوید جزو بازنشسته‌ها نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.