صدها اردنی با برگزاری تظاهراتی، اعتراض خود به مصوبه جدید دولت درباره قانون «مالیات بر درآمد» اعتراض کردند.

اردنی‌ها علیه قانون «مالیات بر درآمد» تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مردم اردن روز جمعه (دیروز) در تظاهراتی که از مقابل مسجد الحسینی در «امان» پایتخت این کشور آغاز شد، شرکت کرده و علیه قانون «مالیات بر درآمد» شعار سر دادند.

این تظاهرات بنا به دعوت احزابی چون «جبهه عمل اسلامی» (شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین)، «الشراکة و الانقاذ» و «اردن اقوی» برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه قانون مالیات بر درآمد شعار داده و خواستار مقابله با فساد شدند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، «سالم الفلاحات» معاون دبیرکل حزب «الشراکة و الانقاذ» گفت که از زمان برکناری دولت «هانی الملقی» و روی کار آمدن «عمر الرزاز» این نخستین بار است که چنین تظاهراتی علیه قانون مالیات بر درآمد برگزار می‌شود.

به گفته وی، دولت هانی الملقی با تظاهرات و اعتراضات مردمی کنار رفت و به ملت وعده دادند که دولت جدید در مسئله مالیات‌های تحمیلی بر شهروندان تجدیدنظر خواهد کرد اما دولت جدید هیچ تغییری در شیوه‌های دولت قبلی انجام داده است.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات تأکید کردند که هدفشان از برگزاری این تظاهرات، براندازی دولت نیست بلکه آنها خواهان تغییر شیوه‌های حکومتی هستند.

دولت اردن روز چهارشنبه از تصویب پیش‌نویس اصلاح شده قانون مالیات بر درآمد خبر داد و مجلس نمایندگان اردن نیز اعلام کرد که این طرح را به کمیته اقتصاد و سرمایه‌گذاری ارجاع داده است.

چند ماه پیش تصویب قانون مالیات بر درآمد در اردن باعث آغاز تظاهرات‌های مردمی علیه دولت شد و در نهایت نیز به برکناری دولت به نخست‌وزیری «هانی الملقی» و تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری «عمر الرزاز» انجامید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.