رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد گفت: از تیر ماه بازار مسکن دچار رکود شده و تقاضا برای خرید مسکن در شرایط فعلی بیشتر تقاضای سفته بازی است.

تقاضا برای خرید مسکن بیشتر سفته بازی است/ اجاره ها ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است

علی مرادزاده در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: خرید و فروش مسکن در شش ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است که بیشترین میزان این کاهش مربوط به ماه های مرداد و شهریور می باشد.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد  گفت:از تیر ماه بازار مسکن دچار رکود شده است و با توجه به افزایش قیمت ها مصرف کننده واقعی توان خرید مسکن را ندارد و تقاضا برای خرید مسکن در شرایط فعلی بیشتر تقاضای سفته بازی است.

وی با بیان اینکه میزان اجاره‌ بها بسته به‌ منطقه و متراژ ملک در سطح شهر مشهد متفاوت است ولی در شش ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: میانگین متراژ واحدهای مسکونی در سطح مشهد بین ۷۵ متر تا ۱۵۰ متر است و قیمت مسکن در حال حاضر در سطح شهر مشهد از متری یک میلیون تومان شروع می شود و بیشترین قیمت نیز در حدود متری ۱۵ میلیون تومان می باشد.

مراد زاده با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید و فروش مربوط به منطقه ۱۲ واقع در الهیه می باشد اظهار داشت: حدود ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب از این اتحادیه در مشهد درحال فعالیت هستند و به طور میانگین ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ جواز کسب در این اتحادیه صادر می شود و از طرفی نیز در طول شش ماهه گذشته بین ۸۰ تا۹۰ نفر از اعضا این اتحادیه نیز جواز های خود را باطل کرده اند و به مشاغل دیگر روی اورده اند زیرا به دلیل رکود و کاهش معاملات و همچنین پرداخت مواردی نظیر مالیات، درآمدهایشان کاهش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال می رود بازار بعدی که نقدینگی مردم را جذب کند بازار مسکن باشد نیز افزود: قیمت مسکن در طول چند ماهه گذشته به شدت رشد داشته است و احتمال بسیار ضعیفی است که نقدینگی به این بازار سوق پیدا کند زیرا مردم در شرایط فعلی به دنبال بازار هایی هستند که به سرعت قابلیت نقد شدن را داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.