۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 622130

خبر «صف اتاق عمل زایمان برای تولد نوزاد در ۹۷/۷/۷ » امروز در فضای مجازی پیچید. گویا مادران به دلیل این‌که 7/7//97 در تاریخ بسیار روز «شیکی» است در تلاش هستند تا نوزادان خود را در امروز به دنیا بیاورند.

یک روز شیک و دردسرهای آن

به گزارش قدس آنلاین، خبر «صف اتاق عمل زایمان برای تولد نوزاد در ۹۷/۷/۷ » امروز در فضای مجازی پیچید. گویا مادران به دلیل این‌که 7/7//97 در تاریخ بسیار روز «شیکی» است در تلاش هستند تا نوزادان خود را در امروز به دنیا بیاورند.

حتی گزارش شده است که مادری اصرار داشت تا فرزند خود را امروز وضع حمل کند، اما دکترها با گفتن "مادرجان هنوز قلب بچه‌ات درست حسابی شکل نگرفته است" او را قانع و از تصمیم خود منصرف کردند و این خانم بزرگوار گفتند حالا که اینجور شد من تا 8/8/98 او را به دنیا نخواهم آورد!

در این میان متولدین 63/7/9 با تشکیل کمپین «#نه_به_روز_شیک» اعتراض شدید خود را به این تبعیض اعلام کردند و گفتند مگر تاریخ به دنیا آمدن ما چه مشکلی دارد که شیک نباشد؟ علاوه بر اینکه ماها شناسنامه‌مون رو دیرتر گرفتند اگر نه ما هم روز شیکی به دنیا آمدیم!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به دلیل اعلام این خبر و شوکه شدن شدید به تعطیلات «بعد تعطیلات تابستانه» رفتند و گفتند تا زمانی که روز شیک در تاریخ نامگذاری نشود ما به صندلی های خود بازنخواهیم گشت!

همچنین این خبر و افزایش تقاضا برای به دنیا آمدن در این روز ، باعث بالارفتن قیمت دلار در بازار اول و دوم و سوم و الی آخر شد و عده از هموطنان‌ دلسوز به دلیل شنیدن این خبر و احتمال کمبود اتاق عمل، چندین باب اتاق عمل خریده و در منازل خود احتکار کردند!

وضعیت بیمارستان ها نیز به حالت هشدار درآمده است و آن‌ها نیز پشت در ورودی خود با چسباندن یک برگه اعلام کردند که «اتاق خالی نداریم، لطفا سوال نفرمایید!»

گفته می‌شود نوزادان نیز که اخبار وضعیت فعلی کشور مخصوصا قیمت پوشک را شنیده‌اند برای به دنیا آمدن مقاومت می‌کنند و خواهشانه خواهشمندند که از به دنیا آوردن آنها جلوگیری بشود.

سلبریتی ها هم اینستاگرام را ترکانده و  طبق معمول فلان چیز را به فلان چیز ربط دادن و ضمن گفتن جملاتی حکیمانه تمام این مسائل را به وضعیت فعلی ایران و نوع اداره آن ربط دادند و به شدت معتقدند که ما نبودیم که تلاش داشتیم تا فلانی رئیس جمهور بشود!

اما گزارش ها حاکی از آن است که وزیر بهداشت در واکنش به اعلام این خبر در گفتگو با مردی که بیمارستان به همسرش برای امروز وقت نداده است گفت: «خودت بیار» و بعدا فرمودند که منظور من خودت بچه را به دنیا بیاور بوده است!

اما شاید خوب باشد بدانید که تلاش برای به دنیا آمدن در روز شیک و برهم زدن نظم طبیعی بدن، ممکن است بیماری‌های شیکی را نیز برای کودکان در پی داشته باشد، که بعدا علاوه بر آسیب‌های روحی و روانی زیادی که هم فرزند و هم والدین باید تحمل کنند، اسکناس‌های شیکی را نیز باید خرج کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.