دبیر یادواره سرداران شهید خراسان جنوبی درمشهد گفت: یادواره سرداران شهید خراسان جنوبی مقیم مشهد ۱۴ آذر قبل از برگزاری کنگره اصلی در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد از ساعت ۹ الی ۱۱ برگزار می شود.

 برپایی یادواره سرداران شهید خراسان جنوبی مقیم مشهد

به گزارش قدس آنلاین،علی مولوی دبیر یادواره سرداران شهید خراسان جنوبی  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه با گذشت سالها از پایان جنگ اما یاد و خاطره آن حماسه ها را باید در فضاهای مختلف گرامی بداریم، گفت: بنا به فرموده رهبر انقلاب میدان جهاد و تجلیل از مجاهدان یک واجب همیشگی است و نمی توان آن را از خاطره ملت خارج کرد.

وی با بیان اینکه تصویرسازی از حماسه های مجاهدان دفاع مقدس بر عهده نسل دفاع مقدس، شاهدان عینی و میراث بران ارزش های دفاع مقدس است، اظهارداشت:امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و تا زمانی که این تفکر در بین ملت زنده بماند انقلاب، ملت و ایثارگری زنده خواهد ماند.

مولوی گفت: اگر امروز در مرکز خراسان رضوی صحبت از خراسان جنوبی می باشد و یادواره شهدای این استان در مشهد برگزار می شود برای این است که مردم خراسان بزرگ و عموم کشور به مشهد عنایت خاصی دارند و در زمان جنگ تحمیلی هم تمام رزمندگان خراسان در مشهد تجمع و به جبهه ها اعزام می شدند.

دبیر یادواره سرداران شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ۲۱ آذر در مرکز این استان برگزار خواهد شد، افزود:جمعی از رزمندگان خراسان جنوبی مقیم مشهد دور هم جمع شدیم تا یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داریم و موسسه فرهنگی مفتاح قائم(عج) به عنوان متولی برگزاری طی سه سال گذشته یادواره شهیدان ناصری، قاسمی و حاجی حسنی کارگر را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در گام چهارم و به همت این موسسه یادواره شهیدان خراسان جنوبی مقیم مشهد برگزار خواهد شد که در این راستا تا کنون ۳۵۰ خانواده شهید خراسان جنوبی مقیم مشهد شناسایی شدند و دیدارهایی را با این خانواده های معظم به همراه مسئولین خراسان جنوبی آغاز کرده ایم.

مهدی فرهادیان مدیرعامل موسسه فرهنگی مفتاح قائم(عج) هم در این نشست گفت:تئاتر وداع با اسلحه با موضوع بررسی زندگی یک جانباز اعصاب و روان اجرا خواهد شد و از تمام کسانی که به زندگی جانبازان علاقمند هستند دعوت می کنیم به تماشای این تئاتر بنشینند و ببینند چه کسانی این کشور را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه تئاتر وداع با اسلحه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۹ الی ۲۰:۱۰ در سالن تئاتر مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) واقع در پارک ملت برگزار می شود، افزود: با وجود اتمام جنگ اما خانواده های جانبازان به خصوص جانبازان اعصاب و روان سختی های بسیاری را متحمل می شوند و این تئاتر نگاهی به این مشکلات دارد.

حمید رضا مداح مسئول پیگیری امور جانبازان قطع نخاعی خراسان رضوی هم در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:با وجود گذشت سالهای بسیاری از جنگ اما هنوز بچه های جانباز و خانواده آنان مظلوم هستند و مردم شناخت کافی از آنها ندارند و متاسفانه پیش می آید که گاهی در سطح شهر برخوردهای نامناسب می بینند.

وی اظهارداشت:سعی کردیم با استفاده از ابزار هنر نمایشی سختی ها و مشکلات خانواده جانبازان را به مردم بشناسانیم که نمایش وداع با اسلحه با همکاری موسسه مفتاح اولین کاری است که گروه پیگیری پیگیری امور جانبازان قطع نخاعی استان انجام می دهد و تلاش می کنیم تا کارهای بهتری را برای بیان مشکلات جانبازان انجام دهیم.

منبع:برنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.