استاندار خراسان رضوی با بیان این که نتیجه مشارکت خوب بانک‌ها گسترش اشتغال بوده است گفت:اشتغال روستایی ما بسار خوب بود بطوری که خراسان رضوی توانست با جذب ۲۱۷ میلیارد تومان در کشور اول شود.

رتبه اول اشتغال روستایی استان خراسان رضوی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در هشتمین جلسه شورای اداری استان گفت: در حال حاضر درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم که در حوزه مختلف شکل گرفته است و با اتحاد بین مردم و دولت می‌توانیم مانند هشت سال دفاع مقدس براین مشکلات فائق شویم.

وی در ارتباط با تامین مایحتاج عمومی و مناسب کالاها افزود: دشمنان با تبلیغات نادرست مردم را به ذخیره سازی و اضافه خرید کردن تشویق میکنند بنابراین وظیفه رسانه‌ها این است که با تشویق مردم به خرید مناسب فضای عمومی را به آرامش دعوت کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که برای جلوگیری از احتکار، سامانه انبار کالا باید هرچه زودتر تکمیل شود گفت: در ۵ ماهه اول سال تداوم تولید اشتغال و صادرات در استان از موفقیت‌های خوبی برخوردار بوده که برای رسیدن به شرایط مطلوب‌تر تلاش بیشتری خواهیم کرد.

رشیدیان با اشاره به این که در بحث حمل و نقل نباید با کمبود مواجه شویم افزود: مجوز برای ورود لاستیک‌های سنگین و عوارض ان انجام میشود تا کمک به این قشر موثر و زحمتکش باشد. هم چنین در رابطه با خساراتی که به کشاورزان در عرض این چند سال وارده شده دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرده که برای ان سود کارمزد به مدت سه سال بخشیده شده است.

وی ادامه داد: سازمان صنعت معدن و تجارت در شهریور ماه ۲۵۰۰ مورد شکایت دریافت و پیکیری کرده هم چنین در این مدت تعداد ۱۱۲بازرسی انجام شده که با جلب رضایت شاکی پزونده مختومه شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که نتیجه مشارکت خوب بانک‌ها گسترش اشتغال بوده است گفت:اشتغال روستایی ما بسار خوب بود بطوری که خراسان رضوی توانست با جذب ۲۱۷ میلیارد تومان در کشور اول شود.

رشیدیان افزود: اربعین و راهپیمایی اربعین نماد وحدت محبین اهل بیت (ع) است وباید این نماد را پاس بداریم و تلاش کنیم با شور و شعور هر چه بیشتر آن را برگزار کنیم؛ هم چنین ما در دهه آخر صفر میزبان خیل عظیم عزاداران در مشهد هستیم، زیرا حجم بزرگی از راهپیمایان به مشهد می‌ایند و باید بگویم که استان خراسان رضوی برای ارامش امنیت و تامین ظرفیت‌های زیربنایی از الان اماده میشود.

وی هم چنین در ارتباط با ارز موجود در بازار گفت: بیش از ۲۲ میلیارد دلار ارز در دست مردم است که باید تبلیغ شود که اسکناس‌های ارزی موجود، مطابق طرح سپرده گذاری که دولت اعلام کرده نزد بانک‌ها بازگردد؛ افزایش نرخ ارز در کل کشور موجب شده ظرفیت صادرات و گردشگری در استان تقویت شود بنابراین باید با استفاده از این ظرفیت بهترین بهربرداری را داشته باشیم.

رشیدیان با اشاره به این که رشد ۳۱ درصدی صادرات و تهسیلات با بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی، خدمات مسکن وبازرگانی و صنعت توانسته موفقیت‌های خوبی را برای تولید کنندگان و صادرکنندگان استان به وجود آورد افزود:باتوجه به قیمت بالای رب از همه تولید کنندگانی که ٨٠ تن رب را با نرخ ۹۸ هزار ریال توزیع کردند تشکر می‌کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.