وزارت آموزش و پرورش فلسطین از پایبندی به اعتصاب سراسری خبر داد که گروه های ملی فلسطین خواستار برگزاری آن طی روز دوشنبه آینده شده اند.

اعتصاب سراسری بخش آموزش فلسطین طی روز دوشنبه آینده

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که « وزارت آموزش و پرورش پس از تماس های طولانی با گروه های ملی فلسطین و در راستای همسویی با تصمیم اعتصاب سراسری و برای جلوگیری از سر در گم شدن دانش آموزان و معلمان به خاطر تعطیلی خدمات رسانی و حفظ سلامتی آنها، اعلام می کند که به اعتصاب سراسری گروه های ملی که مدارس و دانشگاه ها را هم شامل می شود، پایبند می ماند.»

این در حالی است که این وزارتخانه عصر امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعتصاب در دانشگاه ها و مدارس طی روز دوشنبه آینده را تکذیب کرده بود، اما ضمن عقب نشینی از این تصمیم، اعلام کرد که در اعتصاب شرکت خواهد کرد.

گفتنی است که احزاب و گروه های ملی و اسلامی فلسطین خواستار برگزاری اعتصاب سراسری طی روز دوشنبه آینده در تمامی شهرهای کرانه باختری شده است. این گروه ها در بیانیه خود اعلام کرده اند که این اعتصاب به نشانه همراهی با درخواست کمیته عالی مقابله با قانون قومیت یهودی برگزار می شود و صرفا اعتصاب تجاری است و بخش های حیاتی و عام المنفعه مانند دانشگاه ها و مدارس را شامل نمی شود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.