رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: در حال حاضر دو ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان به المپیاد جهانی شطرنج در گرجستان اعزام شدند.

شطرنج‌بازان خراسانی در المپیاد جهانی شطرنج حاضر می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، رضا پاشانجاتی اظهار داشت: هیئت شطرنج خراسان رضوی نیمه ابتدایی سال را با افتخار گذرانده و اقدامات بسیاری با کیفیت مطلوب انجام داده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری دوره‌های داوری و مربی گری درجه دو و سه اشاره کرد، همچنین این هیئت مربی‌گری درجه سه را برای نخستین بار در نیشابور برگزار کرده است.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: اخیراً نخستین دوره مسابقات قهرمانی مشهد برگزار شده است، ورزشکاران بسیاری از خراسان رضوی به مسابقات بین‌المللی، آسیایی، کشوری و نظایر آنها اعزام شدند و توانستند افتخار آفرین باشند، به عنوان مثال ورزشکار خراسانی به همراه مربی به مسابقات لبنان اعزام شده است.

پاشانجاتی خاطر نشان کرد: پیشکسوتان خراسان رضوی به مسابقات کشوری اعزام شدند، همچنین سه نماینده از استان در مسابقات برگزار شده در تهران حضور یافتند، کسب مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سه رشته مختف نیز از دیگر افتخارات هیئت شطرنج استان است.

وی تصریح کرد: مسعود مصدق‌پور به عنوان عضو تیم ملی در مسابقات مختلف شرکت می‌کند، مسابقات شهرستان‌ها نیز در قوچان، تربت حیدریه، بجستان، سبزوار، کاشمر و نظایر این مناطق برگزار شده است، به طور کلی تاکنون ۴۰ رقابت در خراسان رضوی تشکیل شد.

پاشانجاتی بیان کرد: در حال حاضر دو ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان به المپیاد جهانی شطرنج در گرجستان اعزام شدند، این مسابقات با حضور ۱۶۰ کشور و یا به عبارتی ۱۸۵ تیم تشکیل شده که ۱۰ نفر از آنها از ایران به این مسابقات اعزام شدند، میترا حجازی پور و مسعود مصدق پور، ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به کارنامه درخشان خراسانی‌ها در بحث شطرنج، امید است ورزشکاران این استان در ۱۰ تیم نخست مسابقات مذکور قرار گیرند، در حال حاضر وصال حامدنیا در اردوی تیم ملی فعالیت می‌کند، این هیئت رقابت مهم جام استاد تقی برادری به صورت ریتد در دو جدول زیر ۱۴ سال و آزاد و مسابقات رده سنی را در پیش رو دارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.