خراسان شمالی-معاون حمل و نقل راهداری خراسان شمالی: برخی کامیون داران از اضطراب جو سازی هایی مبنی بروجود خطرات و تهدیدات در جاده ها از تردد خودداری می کنند، در حال حاضر امنیت در جاده های سراسر کشور برقرار است و نباید شنیده‌های غیرواقعی را مستند قرار دهیم.

گرانی، باردیگر تردد کامیون‌داران خراسان‌شمالی را متوقف کرد/کمبود لاستیک و قطعات یدکی مهمترین دغدغه رانندگان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،در روزهای گذشته و در پی افزایش بی رویه قیمت لوازم یدکی ناوگان عمومی جاده ای، احتکار قطعات و لوازم یدکی و لاستیک، برای سودجویی بیشتر و تاثیر غیر منطقی قیمت ارز بر نرخ دستمزد،  تعدادی از رانندگان کامیون و تریلر در بجنورد که حمل و نقل بنادر و شهرهای جنوبی کشور را انجام می دهند اعتصاب کردند و خواستار رفع مشکلات خود شدند.

مدیر عامل تعاونی کامیونداران گرمه و درق در این زمینه می گوید: در خرداد ماه سال جاری، کامیون داران بجنورد، گرمه و جاجرم از گرانی قطعات یدکی، لاستیک، پایین بودن کرایه بار، قرار نگرفتن شغل رانندگی بار و حمل جاده ای در ردیف مشاغل سخت و زیان آور، افزایش میزان حق بیمه رانندگان، از حمل بار خود خودداری کردند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

محمد جواد محمودیان می افزاید: با توجه به اینکه، از این موضوع حدود۴ ماه می گذرد، تنها ۲۰ درصد افزایش قیمت اعمال شد، ولی متاسفانه سایر مطالبات به نتیجه نرسیده است؛ اکنون با وجود این مشکلات موجود کامیون ها بارگیری شده اند ولی با جوسازی های انجام شده در خصوص نبود امنیت در جاده ها رانندگان از تردد خود خودداری می کنند.

محمودیان با اشاره به قیمت ۵ برابری لاستیک نیز می گوید: قیمت لاستیک در حال حاضر متفاوت بوده، که سهم استان خراسان شمالی در توزیع لاستیک یارانه ای به نسبت کل کشور یک درصد است که این مقدار سهم جوابگوی نیاز استان نیست.

وی همچنین در خصوص بیمه تکمیلی رانندگان  می گوید: انجام این مورد نیز بر عهده شرکت های حمل و نقل قرار گرفت که این شرکت ها از محل ۱۰ درصد کمسیون وصولی از رانندگان تامین می شود.

توزیع ۱۵۰۰ حلقه لاستیک یارانه ای

این در حالی است که معاون حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی از برقراری امنیت در جاده های سراسر کشور خبر می دهد، و می گوید: برخی کامیون داران از اضطراب جو سازی هایی مبنی بروجود خطرات و تهدیدات در جاده ها از تردد خودداری می کنند، در حال حاضر امنیت در جاده های سراسر کشور برقرار است.

به گفته ی وی نباید شنیده ها و کلیپ های منتشره و غیرواقعی که مربوط به چندین سال پیش است، را مستند قرار دهیم زیرا تمام محورهای کشور تحت پوشش دستگاه های امنینی است.

سعید سبحانی با اشاره به آغاز توزیع لاستیک یارانه ای از یکم مرداد ماه توسط دولت، اظهار می دارد: تا کنون هزار و ۵۳۶ حلقه لاستیک در اختیار کامیونداران استان قرار گرفته است که به ازای هر دستگاه، دو حلقه لاستیک توزیع شده و این تا زمانی ادامه دارد که تمام کامیونداران لاستیک تعاونی دریافت کنند.

وی می افزاید: در حال حاضر بر اساس صدور کارت های هوشمند، چهار هزار و ۵۰۰ کامیوندار در خراسان شمالی فعالیت دارند.

کامیونداران خدمات خود را قطع نکنند

اما در رابطه با بحث مشکلات کامیون داران و اعتصاب این صنف زحمتکش، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز می گوید: کامیون داران نباید به بهانه نبود یا کمبود لاستیک و دیگر مشکلات خدمات خود را قطع کنند.

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی خطاب به کامیون داران می افزاید: چرا باید میوه ها در برخی از میدان ها بماند و از حمل آنان خودداری کنید، شما می خواهید با چه چیزی بجنگید؟ می خواهید اسلام را فلج کنید؟ کامیون داران باید مراقب باشند تا دشمن در آنان اثر نکند و از این طریق به انقلاب ضربه نزند.

یعقوبی با اشاره به اقدام برخی در سنگ پرانی به کامیونها در روزهای گذشته، خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با آنان شد؛ کسی که می خواهد زندگی مردم و حمل و نقل را مختل کند و رانندگان را بترساند و سبب آسیب شود، این افراد مفسد و مجرم هستند.

دستگیر عاملان پرتاب سنگ به سمت کامیون‌ها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز می گوید: در چند روز گذشته، چهار نفر از عاملان پرتاب سنگ به کامیون های عبوری از جاده های استان دستگیر شده اند.

به گفته سردار علیرضا مظاهری چند روز گذشته، ۶ مورد حادثه سنگ پرانی و حمله به کامیون داران در محورهای استان گزارش شده است که تمام عوامل آن شناسایی، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند؛ حادثه های مزبور از محور بجنورد - شیروان و بجنورد - آشخانه گزارش شد و در آن عواملی با حمله به کامیون های عبوری، سبب ایجاد اختلال و خدشه در امر حمل و نقل شده اند.

این مقام ارشد انتظامی استان می گوید: خسارت های وارد شده به کامیون داران در حد شکستن شیشه بوده است و خوشبختانه خسارت های جانی گزارش نشده است؛ در یکی دو روز گذشته هیچ حادثه ای از حمله به کامیون داران در محورهای استان منعکس نشده است می افزاید:  پلیس با تمام نیرو و توان برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای و بویژه کامیون داران تلاش دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین تصریح می‌کند: در این زمینه گشت های پلیس در جاده ها افزایش یافته است و با مخلان نظم و امنیت بشدت برخورد می شود.

کشف ۱۸۸ حلقه لاستیک قاچاق و احتکارشده

در عین حال سردار مظاهری در خصوص احتکارلاستیک کشف شده توسط نیروی انتظامی استان، می گوید: در پی اعلام دوخبر مبنی بر اینکه فردی با هویت معلوم اقدام به نگهداری مقدار قابل توجهی انواع لاستیک در یک انبار غیر مجاز در حاشیه شهرستان بجنورد و خبردیگری بر اینکه فردی با هویت معلوم در زمینه قاچاق لاستیک خودروهای سنگین در شهرستان بجنورد فعالیت دارد بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت به محل مورد نظر اعزام شدند، اظهار می دارد: ماموران در بازرسی از این انبار غیر مجاز تعداد ۱۲۵ حلقه انواع لاستیک احتکار شده به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند؛ همچنین در اقدام دیگری تعداد ۶۳ حلقه لاستیک قاچاق خودروهای سنگین به ارزش یک میلیارد ریال و دستگیری ۳ قاچاقچی در بجنورد کشف و ضبط شد که ماموران در این عملیات ۳ متهم را دستگیر و به همراه کالای مکشوفه برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال دادند و  متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کلام آخر

در عین حال اگر چه اعتراض کامیون داران در خصوص مشکلات خود قابل توجه است اما در شرایط فعلی این اعتراض ها باعث افزایش قیمت سبدکالای موردنیاز مردم می شود و به طور مستقیم بر زندگی مردم تاثیر منفی و مخربی دارد، در نتیجه باید دستگاه های مسئول برای حل این گونه مشکلات اقدام کنند، تا بار دیگر شاهد چنین مشکلاتی در کشور نباشیم و بار جدیدی، برای زندگی مردم افزوده نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.