سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال امسال ابزار بازی مالکانه را ندارد و وینفرد شفر باید تفکراتش را تغییر بدهد.

مرفاوی: شفر در این فصل ابزار و جنس بازی مالکانه را در استقلال ندارد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، صمد مرفاوی با اشاره به دیدار سرخابی‌ها در هفته هشتم و بازی کسل کننده دو تیم اظهار داشت: ما هم معتقدیم که دربی یک بازی کاملا خاص است با شرایط خاص خودش، اما دیگر اینطور نیست که یک دربی بدون حتی یک موقعیت جدی گل به پایان برسد. شکست در دربی برای تیم‌ها و به خصوص برای مربیان تیم شکست خورده تبعاتی دارد و به همین دلیل هم وینفرد شفر و هم برانکو ایوانکوویچ از ترس شکست و عواقب آن بازی بسته و پر از درگیری را در دستور کار قرار دادند و به آنچه که هدفشان بود رسیدند،  یعنی نباختن. این بازی کاملا سر کاری بود.  

وی افزود: اگر پرسپولیس شکست می خورد که در بازی آسیایی‌اش مقابل السد با بحران مواجه می‌شد و اگر استقلال شکست می‌خورد که این تیم هم رسما وارد بحران می‌شد. تنها برنامه‌ای که دو تیم برای رسیدن به گل داشتند اشتباهات احتمالی مدافعان حریف بود و بعد از آن ضربات ایستگاهی. به جز این هیچ طرح و برنامه دیگری در دستور کار نبود.

سرمربی پیشین استقلال گفت: حالا اگر به جای شفر و برانکو مربیان ایرانی روی نیمکت دو تیم بودند بعد از بازی با این کیفیت هجمه شدیدی از انتقاد را بر آنها وارد و روزگار را بر آنها سیاه می‌کردند.

مرفاوی با تاکید بر این نکته که صحبتها و انتقاداتش بر مبنای سازندگی است و برای کمک به شرایط استقلال انجام می‌شود، اضافه کرد: خیلی‌ها می‌گویند تیم خوب است، همه چیز خوب است، زمان بدهید درست می‌شود و صحبتهایی از این دست. اما نظر من کاملا متفاوت است. تیمی که در پایان هفته هشتم در رده دهم جدول قرار گرفته و تنها یک برد دارد و بقیه بازی‌هایش یا شکست بوده یا مساوی،  شرایط مناسبی ندارد و باید نگران این تیم و آینده‌اش بود. من نه بعنوان پیشکسوت، بلکه بعنوان یک هوادار رسما می‌گویم که نگران این تیم هستم. امیدوارم به زودی شرایط تیم بهبود پیدا کند اما نگران هستم و این نگرانی را پنهان نمی‌کنم.  نمی‌دانم چرا بعضی ها الکی می‌گویند همه چیز خوب است. این کار ایراد دارد و نباید اشکالات تیم را پنهان کنند. پیشکسوتان اگر دلسوز تیم هستند باید انتقادات سازنده انجام دهند.  

پیشکسوت آبی پوشان تاکید کرد: شفر می‌خواهد مثل فصل گذشته بازی مالکانه ارائه کند اما در این فصل ابزار و جنس بازی مالکانه را ندارد. فصل گذشته یک تیم خیلی خوب و پر مهره تحویل شفر شد و او هر تاکتیکی که می خواست با آن تیم اجرا می‌کرد. اما  شفر امسال مهره‌های لازم را برای اجرای بازی مالکانه ندارد و باید تفکراتش را تغییر دهد.

مهاجم سابق آبی پوشان با اشاره به آمار ضعیف گلزنی این تیم در لیگ بیان داشت: به شخصه در هفته سوم و بعد از آن که استقلال ۳ گل به تراکتورسازی زد به این ضعف اشاره کردم و گفتم خط حمله استقلال ضعیف است. الان ادعای من ثابت و مشخص شد که این تیم در فاز تهاجمی چقدر ضعف دارد. متاسفانه بازیکن خارجی در خط حمله و هافبک خریداری و برای خرید آنها هزینه‌های زیادی هم انجام شده، اما هنوز این تیم نه توان خلق موقعیت دارد و نه از معدود موقعیت هایی که ایجاد می‌شود استفاده می کند.

وی در ادامه بیان داشت: امیدوارم که بازیکنان خارجی استقلال به زودی راه بیافتند و بهترین بازی را انجام دهند. اما سئوالم این است که چه زمانی این اتفاق می افتد؟ تراکتور بازیکن خارجی می‌خرد که از همان هفته اول در خدمت تیم است و بهترین بازی را انجام می‌دهد. اما خارجی های استقلال بعد از ۸ هفته هنوز چیزی نشان نداده‌اند.  

سرمربی پیشین آبی پوشان گفت: بازیکن خارجی در همان بازی اول کیفیت خودش را نشان می‌دهد. مگر تیام چند هفته زمان برد که در ترکیب استقلال جا افتاد؟ یا جباروف،  رابسون جانواریو و پادوانی که از با کیفیت ترین بازیکنان خارجی بودند که به استقلال آمدند. اما متاسفانه نویمایر و گرو هنوز چیز خاصی نشان نداده‌اند.

مرفاوی در خصوص دعوت نشدنش به جشن تاسیس باشگاه استقلال بیان داشت: هم بازیکن استقلال بودم و با این تیم در دو فینال آسیا حضور داشتم و یکبار هم قهرمان آسیا شدم و هم سال‌ها بعنوان مربی و سرمربی در این باشگاه تلاش کردم و زحمت کشیدم و قاعدتا باید به این جشن دعوت می‌شدم، اما از این مراسم بی خبر بودم و عکس‌های آن را در رسانه‌ها دیدم. با این وجود می‌گویم اشکالی ندارد و در این باره صحبت نمی‌کنم چون نمی‌خواهم با انتقاد،  چالش جدیدی برای تیم محبوبم درست کنم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.