البرز -نودمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا انتقاداتی را به شهرداری کرج در خصوص اجرایی نشدن مصوبات شورا مطرح کردند.

مصوبات شورا در مدیریت شهری اجرا نمی‌شود/پروژه‌های عمرانی شهر کرج نیمه‌کاره رها شده‌اند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نودمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز یکشنبه با حضور اکثریت اعضا شورای شهر کرج برگزار شد.

رحیم خستو سخنگو شورای شهر کرج در نطق پیش از جلسه با اشاره به تذکراتی که در جلسه گذشته به برخی از مدیران مناطق داده شد، گفت: به یکی از مناطق دو مورد تذکر داده شد ولی اقدامی صورت نگرفت.

وی افزود: اگر تذکرات داده شده پیگیری نشود در صحن علنی به مدیر مربوطه  وبه نام آن مدیر اشاره خواهم کرد.

خستو در بخشی دیگری از سخنانش در خصوص پارک ها و فضای سبز شهری گفت: یک سری اقدامات در فضای سبز شهری در حال انجام است که به فضای سبز شهری صدمه می زند.

وی افزود: در برخی از پارک ها فضای تجاری و دستفروشی ایجاد شده که پسندیده نیست.

سخنگو شورای شهر کرج در ادامه گفت: در فضای سبز شهرداری مکان هایی قرار داده برای کتابفروشی اما در کنار همین مکان ها برخی دستفروشان کتاب که مجوز ندارند هم باعت سرو صدا می شوند و هم به فضای سبز و کتابفروشی های مجوزدار صدمه میزنند.

خستو عنوان کرد: مسئولان فضای سبز به وسائل بازی کودکان از قبیل سرسره های بادی که موجب صدمه جسمی به کودکان می شود بایستی توجه کند.

احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری نیز در خصوص پروژه های عمرانی نیمه تمام شهری گفت: در حال حاضر پروژه های عمرانی به طور کلی افت کرده و فعال نیست و شهرداری بایستی به حل این مسائل اقدام کند.

وی افزود: با توجه به نوسانات قیمتی خسارات های جبران ناپذیری در بحث عمرانی خواهیم داشت.

رسولی با اشاره به اینکه برخی اقدامات در شهرداری بصورت امانی انجام می شود، گفت: می توان بخشی از ماشین آلات عمرانی را بصورت امانی در اختیار واحدهایی قرار داد که کارهای عمرانی شهرداری را انجام می دهند تا این بخش از حال رکود خارج شود.

در ادامه جلسه غدیر مهدوی کلیشمی در مورد انتخاب گزینه شهرداری گفت: مدتی است که شهر کرج شهردار ندارد و بایستی سریعتر به نتیجه برسد.

وی افزود: در ماده ۵۱ گفته شده که وزیر کشور در خصوص انتخاب سیروش شفقی بایستی رضایت دهد.

مهدوی با اشاره به اینکه این روشی که ما انتخاب کرده ایم نادرست است، گفت: این واضح و مبرم است کسی که جایی مامور باشد باید اجازه مافوق خود را بگیرد این در حالی است که اصول اولیه هر قضیه ای نیاز به اثبات نیست و رئیس شورا باید این مسئله انتخاب شهردار را هر چه سریعتر  حل کند.

رئیس شورای شهر کرج در ادامه جلسه ضمن انتقاد از شهرداری کرج در خصوص عدم توجه به مصوبات شورا گفت: یک سری مصوبات در شهرداری اجرایی نمی شود از جمله رسیدگی به سرویس مدارس استثنایی که اجرایی نشده است؛ لایحه شهرداری بابت واگذاری ۴۰ فضای تبلیغاتی در صحن تصویب نشد با این حال این تابلوها در اختیار برخی گذاشته شده است.

زارع در پایان گفت: گزارش کامل در مورد مصوبات اجرا نشده شورا از سوی شهرداری کرج را در اختیار همکاران قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.