البرز- هانیه پورقلی گفت: برخی مسئولین از تولیدات ملی حمایت می کنند اما باید پذیرفت که رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار عزم همگانی را می طلبد.

توسـعه کشـور در گـرو اعتـماد به جوانــان است/یکی از طرح‌هایم اشتغالزایی ۵۰ نفره داشت

هانیه پورقلی جوان برتر البرزی در حوزه کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن اشاره به دوران کودکی خود که نخستین جرقه های علاقه به علوم آزمایشگاهی در وی زده شد اظهار کرد: از کودکی در حالی که وسایل سرگرمی به مانند الآن نبود و باتوجه به علاقه زیادی که به فعالیت های تحقیقاتی وآزمایشگاهی داشتم همواره در تخیلات خود این روزها را تداعی می کردم و این حس تمام زندگی من را در ایام کودکی در بر گرفته بود.

کارآفرین البرزی در ادامه گفت: علاقه مفرطم به علم شیمی موجب شد تا در دانشگاه نیز این رشته را دنبال کنم و در نهایت موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شیمی تجزیه شدم.

وی با بیان این که در سال های پایانی تحصیل به آرزوی دوران کودکی خود یعنی فعالیت تحقیقاتی دست پیدا کردم گفت: سال ۹۵ در واحد آزمایشگاه یکی از شرکت های آرایشی بهداشتی در استان البرز مشغول به کار شدم که خوشبختانه آن زمان به مانند حال بحث سابقه کار مطرح نبود و مدیر شرکت ضمن مشاهده استعداد و طرح های متنوع به من اعتماد کرد و من نیز متقابلا تمام توان خود را به کار بستم تا توانایی های خود را به اثبات برسانم.

محقق برتر البرزی طراحی پک لیفتینگ را نقطه اوج زندگی کاری خود دانست و گفت: این  بسته شامل ۳ محصول کرم ضد چروک فوری، کرم دورچشم و کرم آبرسان پوست بود که موجب شد تا به عنوان جوان برتر در حوزه کارآفرینی شناخته وانتخاب  شوم.

پورقلی ضمن خرسندی از افتتاح خط تولید جدید پس از طراحی پک لیفتینگ گفت: خوشحالم از این که تلاش شبانه روزی من در طول زندگی به ثمر نشست و برای نخستین بار این پک در ایران به تولید رسید که طی آن بیش از ۵۰ نفر وارد بازار کار شدند.

برگزیده جشنواره حضرت علی اکبر(ع) تصریح کرد: متاسفانه در شرایط حال حاضر اقتصادی استخدام نیروی کار بیشتر را با محدودیت هایی مواجه کرده اما بنده همچنان به دنبال راهی برای انجام کارهای متنوع و کاربردی جهت استفاده و اشتغال برای افراد هستم.

کارشناس ارشد شیمی تجزیه و محقق البرزی در حوزه آزمایشگاه با بیان این که به پیشنهادات چند کشور پاسخ منفی داده است گفت: همواره به دنبال برجای گذاشتن نام نیک از خود وانجام فعالیت های کاربردی برای کشورم بوده ام و مستندات گواه این است که برای رسیدن به این مهم شبانه روز مشغول کار هستم و به نوعی زندگی خود را وقف این کار کرده ام.

پورقلی تصریح کرد:چندی پیش با پیشنهادی از سوی یکی از کشورهای اروپایی روبرو شدم که بدون شک اگر می پذیرفتم به لحاظ مادی درآمدی چندین برابری نصیبم می شد اما ترجیح دادم که پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنم که امیدوارم مورد استفاده مردم قرار گیرد.

باور کنیم که شدنی ها نامحدود هستند

وی تکیه بر توانایی نخبگان را جهت خروج از بحران فعلی کشور لازم دانست و اظهار کرد: بدون شک با اعتماد به نخبگان جوان می توان به توسعه رسید برای مثال در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی بنده طرح هایی دارم که می توانیم علاوه بر خودکفایی در تولید مواد اولیه همچنین به صادرات محصولات آرایشی بپردازیم اما این کار مستلزم وجود اعتبار است و سرمایه گذاران باید با اعتماد به نسل جوان و نخبه کشور آن ها را در این امر سرنوشت ساز یاری کنند.

پورقلی در ادامه دغدغه خود را این گونه مطرح کرد: بنده همواره با مطالعات شبانه روزی به دنبال این هستم که با مواد کاملا طبیعی محصولاتی تولید شود که جهت حفظ سلامت پوست و موی افراد مفید واقع شود این در حالی است که باتوجه به شرایط حال حاضر اقتصادی شرایط فعالیت برای امثال من که دغدغه سلامت مردم را دارند بسیار محدود شده است.

پورقلی ضمن قدردانی از حمایت مسئولین گفت: برخی مسئولین از تولیدات ملی حمایت می کنند اما باید پذیرفت که رسیدن به توسعه عزم همگانی را می طلبد پس باید باور کنیم که کشور ما چیزی به لحاظ تفکر و نیروی انسانی لایق کم ندارد و در زمینه صنعت آرایشی و بهداشتی که تخصص دارم قول می دهم که می توانیم به یکی از صادرکنندگان ممتاز تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: صنایع و علوم مختلف همه روزه در حال پیشرفت هستند و وقت آن فرارسیده که ما نیز طرز تفکرات خود را تغییر داده جهت ساختن سرنوشت فرزندان خود گام برداریم و معتقدم زمان آن است که ضمن حمایت مسئولین، تولیدکنندگان با یکدیگر رقابت کنند بجای الگوبرداری از محصولات خارجی خود محصولات متنوعی را تولید کنند.

جوان برتر البرزی در حوزه کارآفرینی ضمن اشاره به حساسیت موضوع تولید برای آینده کشور گفت: امیدوارم اشارات من ذره ای توانسته باشد که سرمایه گذاران و برخی مسئولین را متوجه حساسیت موضوع تولید کرده و جهت تغییر حرکت فکری و عملی آن ها کافی بوده باشد.

پورقلی در پایان تصریح کرد: اکنون که قرار است کاری نو ارائه دهیم بهتر است به جای تکرار کارهای دیگران خود صاحب ایده باشیم و فعالیت هایی را که آن ها در سال های آینده خواهند داشت را می توانیم همین امروز انجام دهیم اما همه این موارد با تلاش همگانی و اعتماد به جوانان نخبه محقق خواهد شد. در پایان هم لازم عنوان کنم که آمادگی ارائه مشاوره فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی و راه اندازی خطوط تولیدی در این زمینه را به سرمایه گذاران دارم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.